جمعه 7 ارديبهشت 1403   23:09:58

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

در نشست طلاب حوزه های علمیه شهرستان ایرانشهر مطرح شد؛

حوزه های علمیه مشعل های هدایت در جامعه هستند

  • خلاصه :نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان حوزه های علمیه را مشعل های هدایت در جامعه دانست و گفت: وجود روحانی هر جا که باشد پرتو افشانی می کند.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز) ، آیت الله مصطفی محامی در نشست طلاب حوزه های علمیه شهرستان ایرانشهر که به همت دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور و با همکاری حوزه علمیه امیرالمومنین حضرت امام علی(ع) ایرانشهر برگزار شد، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) اوضاع جامعه را رصد می‌کرد و بعد از پیدا کردن جایگاه غفلت، حیرت و فتنه نقش هدایت گری را ایفا می کرد و رسالت یک روحانی و مبلغ در جامعه همین است.

وی با بیان این که حوزه های علمیه مشعل های هدایت در جامعه هستند، گفت: هر چه بتوانیم در جهت پشتیبانی از آن ها گام برداریم، وظیفه ماست و اقدام مؤثری خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اگر ما علما و روحانیون در مسیر پیامبران قرار داریم، باید بتوانیم رسالت انبیاء را بر دوش کشیم و مسیر پیامبر اکرم(ص) را دنبال کنیم.

وی افزود: پیامبر(ص) برای درمان مریضی های روحی همچون یک طبیب در اوج دغدغه مندی و دلسوزی برای مردم بود و همین عامل باعث می شد که منتظر نبود کسی به او مراجعه کند، بلکه خودش می رفت و در جامعه نیاز سنجی می‌کرد؛ البته باید توجه داشت که در این جهت نیازمند همه ابزارهای هدایتگری هستیم و این ابزار شامل علم، فهم و بینش است تا بتوانیم مسیر درست را خوب تشخیص دهیم.

آیت‌الله محامی اظهار داشت: علاوه بر دانش، به بصیرت هم نیازمند هستیم و انواع و اقسام مهارت ها را نیز باید داشته باشیم و این دانش های مهارتی ابزار کار ما هستند.

وی با اشاره به این که وجود روحانی هر جا که باشد پرتو افشانی می کند، گفت: یک روحانی با معنویت در دل های کور مؤثر است و اگر دلبسته دنیا باشیم، نمی توانیم موفق عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان ‌و بلوچستان خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) اوضاع جامعه را رصد می‌کرد و بعد از پیدا کردن جایگاه غفلت، حیرت و فتنه، نقش هدایت گری را ایفا می کرد و رسالت یک روحانی همین است.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما