جمعه 7 ارديبهشت 1403   09:06:17

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

با مشارکت دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور صورت گرفت؛

برگزاری ششمین همایش بین المللی «قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت»

  • خلاصه :همایش بین المللی «قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت» با مشارکت دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت در شهرستان ایرانشهر برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، این همایش با حضور مهمانان کشوری، استانی، بین المللی، معتمدین و سران طوایف و دانشجویان در دانشگاه ولایت ایرانشهر برگزار شد. در این همایش، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی نیاز «جانشین نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان» اظهار داشت: امام حسین(ع) مختص به گروه یا مذهب خاصی نیست؛ عبرت ها و درس‌هایی در قیام عاشورا وجود دارد که دارای صحنه های مثبت و منفی می باشد.

وی با بیان این که قیام عاشورا کشتی نجات کل بشریت و آزادگان جهان است، گفت: همایش بین المللی «قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت» یک فرهنگ و گفتمان اسلامی می باشد که دارای محدودیت زمانی و مکانی نیست.

جانشین نماینده ولی فقیه استان سیستان و بلوچستان با بیان این که اکثریت اهل سنت به رسول الله(ص) و اهل بیت شان محبت ویژه ای دارند، تصریح کرد: واقعه عاشورا شامل یک پیام، جهت یادآوری وقایع گذشته برای امت اسلامی است که به دلیل کج فهمی و بی بصیرتی برخی افراد به وقوع پیوست.

وی با اشاره به محرومیت استان سیستان و بلوچستان و ارائه خدمات اندک به این منطقه افزود: مسئولین باید به مردم خدمت حسینی و جهادی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز اظهار داشت: کشور ایران در سطح جهانی، دارای قدرت برتر فکری و گفتمانی برای ترویج اسلام ناب محمدی است.

در ادامه، ابراهیم کلانتری «معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح گفت: عترت پیامبر اکرم(ص) به عنوان نماد وحدت در جهان اسلام مطرح می باشد که در بستر تاریخ همیشه رمز پیروزی و پیشرفت بوده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: همایش بین‌المللی «قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت» محدود به سال 61 هجری قمری نیست، بلکه یک هدف بزرگ تاریخی است که در آن جبهه حق و باطل حضور داشتند.

وی افزود: مسلمانان با اعتقاد به قرآن، پرچم ولایت را همیشه برافراشته دارند و طبق وعده الهی منتظر ظهور ولی الله اعظم و ادامه قیام عاشورا هستند.

در ادامه این همایش، دو سخنران بین المللی از کشور های لبنان و فلسطین به تبیین نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف مقاومت به سخنرانی پرداختند.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما