پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403   02:42:12

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

در دفتر تبلیغات اسلامی تهران؛

کارگاه گروه درمانی مشاوره اسلامی برگزار شد

  • خلاصه :اداره اعزام و توانمند سازی مبلغان در راستای تقویت مشاورین توانمند و هم چنین رفع مشکلات بیماری های روحی و روانی، کارگاه آموزشی گروه درمانی را برگزار کرد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، با تلاش اداره اعزام و توانمند سازی مبلغان اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی _گروه درمانی_  برای حوزویان سطح سه خانم و آقای مبلغ اقدام نمود.

حجت الاسلام و المسلمین عزیزی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی تهران در این اقدام بیان داشت: در درمان ناهنجاری های روانی، یکی از برنامه های کاربردی که متخصصین این امرتوصیه می کنند، گروه درمانی است. روانشناسان و مشاورین بر این اعتقاد هستند که اگر بیماری های روانی به صورت گروهی و دسته جمعی درمان شود، تاثیر آن چندین برابر بیشتر از حالتی خواهد بود که بیمار، درمان انفرادی را در پیش گیرد. همچنین این روش با توجه به جمعی بودن آن، بسیار کارآمد است چرا که اولین و مهم ترین دلیلی که باعث می شود افراد مبتلا به بیماری های روانی به فکر درمان نباشند، این است که گمان می کنند تنها هستند و در نتیجه خجالت می کشند تا در مورد مشکل خود صحبت کنند.

رئیس اداره اعزام و توانمند سازی مبلغان گفت: این کارگاه با حضور استاد محترم حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی و با تعداد11 نفر از طلاب دانش پژوه سطح 3 مشاوره اسلامی در محل نمایندگی دفتر تبلیغات اسلامی تهران برگزار گردید. همچنین از جمله سرفصل های مهم این کارگاه میتوان به: مدیریت و رهبری گروه، رهبری و مدیریت گروه های کوچک، سطوح مختلف مداخله گروهی، معاینه وضعیت روانی، خصلت های سازنده گروه، نحوه و انواع سوال کردن در گروه، راهبردهای ایجاد رابطه اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عزیزی درباره زمان و مزایای این کارگاه افزود: این کارگاه در دو روز و جمعاَ 20 ساعت آموزشی تشکیل شده است  و مبتلایان می آموزند تنها بیماری نیستند که به این عارضه مبتلا شده اند، می توانند خود واقعیشان را بیابند،  مبتلایان را به یک فرد مطمئن تبدیل می کند، از حمایت هم گروهی های خود برخوردار خواهند شد، گروه درمانی بر روی روابط اجتماعی تاثیر می گذارد، مبتلایان در طول درمان، امیدوارتر می شوند.
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما