يكشنبه 9 ارديبهشت 1403   02:00:48

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

بیانیه هیئت داوران ششمین جشنواره بین المللی شعر اشراق / تاکید بر ضرورت پرورش استعدادهای جوان در شعر حوزه

  • خلاصه :بیانیه هیئت داوران ششمین جشنواره بین المللی شعر اشراق توسط حجت الاسلام والمسلمین محمدزمانی در اختتامیه این جشنواره قرائت شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، در آیین اختتامیه ششمین جشنواره بین المللی شعر اشراق که با حضور چهره های شاخص شعر حوزه و کشور و به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در مرکز همایش های غدیر برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین محمدزمانی به قرائت بیانیه هیئت داوران پرداخت.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
شاعر نمی تواند در جنگ حق و باطل بی طرف باشد. مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

ششمین جشنواره بین المللی شعر حوزه (اشراق)، ویژه شاعران حوزوی، با هدف هویت بخشی به شعر دینی و شعر حوزه های علمیه در قالب کشف و پرورش و جهت دهی استعدادها و معرفی و تشویق استعدادهای برتر و معرفی چهره های حوزوی و غیر حوزوی که می توانند الگو و معیار باشند، در پاییز 1402 فراخوان خود را منتشر کرد.
بخش رقابتی جشنواره شامل شعر کلاسیک، نو، کودک و نوجوان، نوحه و سرود بود.
موضوع این فراخوان آزاد بود اما موضوع بخش ویژه به هجو دنیای مدرن اختصاص یافت. همچنین مطروحه ی غزل مقام معظم رهبری مدظله العالی نیز از دیگر بخش های جشنواره ششم بود.
905اثر از 163 شاعر در بخش های مختلف به دبیرخانه رسید. دبیرخانه بعد از غربالگری آثار بیش از 600 اثر را در دو مرحله به هیئت داوران سپرد تا در نهایت پس از جلسات متعدد، برگزیدگان ششمین جشنواره شعر اشراق مشخص شوند.
به اعتقاد داوران جشنواره هر چند آثار شاعران حوزوی در مقایسه با شاعران غیر حوزوی به لحاظ صوری از پرقوت ترین آثار ادبی روزگار است اما تا رسیدن به فضای فرهنگی و زبانی مورد انتظار شعر حوزه هنوز فاصله دارد و پر شدن این فاصله از یک سو نیازمند برنامه ریزی مستمر برای پرورش استعدادهای جوان در ارائه ی بسترها و بسته های معرفت آموزی است و از سوی دیگر اهتمام شاعران حوزوی به حفظ زیست و منش طلبگی و انس با سرچشمه های اصیل علم و معرفت و حکمت را می طلبد.
جشنواره ی ششم دو بخش را برای نخستین بار به دیگر بخش های اشراق افزود.
ابتدا بخش رصد رویش ها بود که در این بخش آثار شاعران زیر بیست و دو سال به طور مجزا داوری و بررسی شدند تا اشراق بتواند در کنار چهره های برجسته ی شعر حوزه، استعدادهای جوان را نیز به جامعه ی ادبی و حوزوی معرفی کند.
دوم بخش نشان اشراق بود با هدف معرفی چهره های تأثیرگذار شعر آیینی و انقلابی در یک دهه ی اخیر که با آثار و فعالیت های زمان شناسانه و متعهدانه توانسته اند رسالت دینی و انقلابی خود را به بهترین نحو جامه ی عمل بپوشانند.
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما