دوشنبه 10 ارديبهشت 1403   21:33:00

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

حجت الاسلام والمسلمین استاد نجف لک‌زایی:

پاسخ ایران ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی را برای دومین بار به چالش کشید / مظلومان عالم یک نفس تازه ای کشیدند/ پاسخ ایران تاریخ را تقسیم به قبل و بعد از خودش می کند

  • خلاصه :معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی ابهت پوشالی این رژیم را برای دومین بار به چالش کشید گفت: از این به بعد شما در تحلیل های بین المللی و منطقه ای، جمله قبل از حمله ایران به اسراییل و بعد از حمله ایران به اسرائیل را زیاد خواهید شنید.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین استاد نجف لک زایی، معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت وگو با رادیو معارف به تحلیل عملیات غرور آفرین« وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برعلیه رژیم صهیونیستی پرداخت. 
مشروح این گفت وگو را در ادامه از پیش رو می گذرانیم:

تحلیل شما ازعملیات موفق « وعده صادق» چیست:
استاد لک زایی: نکته اول این است که ببینیم چه کسانی گفتند که ما مقابل پهپادها و موشک‌های ایران می‌ایستیم و از اسرائیل دفاع می‌کنیم و هر موشکی و هر هواپیمایی که به سمت سرزمین‌های اشغالی بیاید سرنگون می کنیم. هم انگلیسی‌ها و هم بعضی از کشورهای دیگر و هم خود اسرائیل این را اعلام کردند. 
از طرف دیگر سه لایه پدافندی طراحی کردند و سال‌هاست که این حرف را می‌زنند یعنی هم بحث فلاخن داوود هست، هم بحث پیکان ۳ و هم بحث گنبد آهنین.  پس یک بخش توفیق این است که از همه این موانعی که این‌ها می‌گفتند ما توانستیم موشک‌ها و پهپادها را عبور بدهیم و به آن نقطه‌ای که می‌خواستیم فرود بیاوریم. 
نکته دوم، این اتفاقی که افتاد علنی هم بود چرا علنی بود چرا شبکه خبر زنده باید پخش بکند که این پهپاد و موشک را شلیک کردیم و دارد می آید؟ برای این بود که پوزه اینها به خاک مالیده بشود چون همش می گفتند که ما جلویش را می‌گیریم. ما فقط آمدیم مراکز نظامی را هدف قرار دادیم. هدف، کشتن افراد نبود اصلاً در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران کشتن زنان و کودکان و مردم عادی نیست هرچند که در سرزمین‌های اشغالی اساساً فرد عادی نداریم و همه صهیونیست‌ها مسلح هستند. 
اتفاقی که افتاد اتفاق بسیار بزرگی بود. موشک ها و پهپادها از روی مسجد الاقصی عبور کرد و به هدف اصابت کرد و آمریکا و انگلیس هم هیچ غلطی نتوانستند بکنند و کشورهایی که می‌گفتند ما پرواز ممنوع اعلام کردیم و هر شئ پرنده ای روی آسمان کشور ما بیاید را می زنیم هم هیچ کاری نتوانستند بکنند. پس این شد یک عملیات موفق و ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی بعد از عملیات هفت اکتبر برای دومین بار به چالش کشیده شد. یعنی یکسری کشورهایی که بخاطر گنبد آهنین داشتند به رژیم غاصب قصاب تکیه می کردند، دیدند که وقتی اسرائیل نتوانست از خودش دفاع کند پس چطور می خواهد از آنان دفاع و حمایت کند.

یک سوال خیلی مهم که در رسانه ها وجود دارد، این است که پاسخ صهیونیست ها چه خواهد بود و پیش بینی شما چیست؟ آیا باز هم  حرکت های انتحاری و دیوانه وار را از نتانیاهو و کابینه اش می‌بینیم یا نه؟
استاد لک زایی: یک متخصص درجه یک امنیتی آمریکایی‌ها دارند به نام جان مرشایمر. مرشایمر از آن نظر که جزء نورئالیست‌ها هم هست و سیاست های امنیتی ایالات متحده تحت تاثیر نظریات ایشان ترسیم می شود حرف هایش خیلی مهم است. او از کسانی بود که از اول حمله صهیونیست‌ها به غزه هم اعلام مخالفت کرد و گفت این کار کاری هست که افکار جهانیان را علیه رژیم اسرائیل برمی‌انگیزد و به نفع اسرائیل نیست. 
مرشایمر قبل از این اقدام جمهوری اسلامی ایران و بعد از حمله صهیونیست ها به کنسولگری ایران در دمشق در آن مصاحبه‌اش نکات مهمی را گفته بود که «اسرائیل دیگر تبدیل به یک رژیم یاغی و غیرقابل کنترل شده و پرسیده بود که کسی یعنی آمریکا که می‌خواهد از طریق سازمان ملل یک نظام حقوقی را بر جهان حاکم بکند آیا عاقلانه است که خودش بیاید زیرآب این را بزند و با حمله به کنسولگری یک کشوری فضا را برای نقض قوانین بین‌المللی فراهم بکند؟». 
او یک حرفی هم قبل تر زده بود راجع به آن مصوبه شورای امنیت که در محکومیت اسرائیل صادر شده بود و اینکه باید فوراً آتش بس بشود و آنجا هم آمریکایی‌ها آمدند اعلام کردند که این قطعنامه الزام آور نیست و آنجا هم  مرشایمر گفت که این حرف آمریکایی‌ها خیلی عجیب است برای اینکه خودشان دارند یک نهادی را که تا حالا کارهایشان را با آن پیش می‌بردند متزلزل می‌کنند و می‌گویند چه کسی گفته که مصوبات شورای امنیت الزام‌آور است؟».
جمهوری اسلامی این پاسخ را با فرض یاغی گری اسرائیل داد. تازه هنوز جمهوری اسلامی از سلاح‌های پیشرفته خودش اینجا استفاده نکرد و از اصل غافلگیری هم استفاده نکرده است. 
یک روزی اینها ابرهای پوشالی بودند و دیگران را از خودشان ترسانده بودند ولی عملیات هفت اکتبر ثابت کرد که اینطوری نیستند، قبلش جنگ ۳۳ روزه حزب الله و جنگ ۲۲ روزه هم این را ثابت کرد و اکنون دیگر امنیت رژیم صهیونیستی و سرزمین های اشغالی ترکیده و دیگر کسی آنجا احساس امنیت نمی کند. در واقع نه از دست پیکان سه کاری برآمد، نه از دست گنبد آهنین و نه از دست فلاخن داوود و هر سه تا لایه شکافته شدند. 

وقتی که تاریخ مبارزات کشورها و ملت ها بر علیه اسرائیل را مطالعه می کنیم، شکست ملت ها را می بینیم ولی الان شاهد  پیروزی قاطع عملیات وعده صادق هستیم. نظر شما چیست؟
استاد لک زایی: اینها مقاطعی است که تاریخ را تقسیم به قبل و بعد از خودش می کند. یعنی دیگر از این به بعد شما در تحلیل های بین المللی و منطقه ای، جمله "قبل از حمله ایران به اسراییل و بعد از حمله ایران به اسرائیل" را زیاد خواهید شنید چون یک حمله ای بود که فوق العاده شجاعانه بود و در این حمله شما هیچ نشانه ای از ترس نمی بینید. 
اولا این حمله با طمانینه انجام شد و هیچ جنبه احساسی نداشت. یعنی ما گذاشتیم خوب آب ها از آسیاب بیافتد و با عقلانیت کامل هماهنگی ها انجام شد و اطلاع رسانی ها انجام شد و خیلی اتفاقات دیگر که آنهایی که اهل مباحث امنیتی هستند می دانند که چه اتفاقاتی در این چند روز افتاد.
اینکه شما بتوانید یک عملیاتی را به شکل آشکار انجام بدهید و همزمان جبهه مقاومت را هم هماهنگ کنید و از لایه های دفاعی و پدافندی عبور کنید و از دست یک ابرقدرتی مثل آمریکا هم کاری برنیاید یعنی این همه ناوی که در منطقه مستقر کردند. بی اثر است.
امروز شما در رسانه های بین المللی ابهت و عظمت ملت ایران را می بینید. هرچند این عملیات در دفاع از فرزندان رشید ما که در ساختمان کنسولگری به شهادت رسیدند بود اما مظلومان عالم هم یک نفس تازه ای کشیدند و از جمهوری اسلامی ایران  تشکر کردند که بالاخره یک کشوری پیدا شد که جواب اسراییل را بدهد و نگذارد خون شهدای مظلوم به زمین ریخته شود . امیدواریم خداوند متعال همچنان نصرت خودش را شامل حال همه مستضعفان و مظلومان عالم بگرداند.
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما