پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403   18:24:19

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران

  • خلاصه :خانم الهام خاضعی نیا، معاون پژوهشی مؤسسه آموزش عالی معصومیه خواهران گفت: برنامه های پژوهشی امسال در دو محور انجام شد. محور اول ویژه برنامه هفته پژوهش بود که در این برنامه علاوه بر برگزاری نشست علمی و تجلیل از پژوهشگران، مراسم افتتاحیه نمایشگاه هم اجرا شد. محور دوم فعالیت ها، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی موسسه معصومیه با تکیه بر دستاوردهای یک ساله ی معاونت پژوهش و پژوهشکده تربیت (مرکز پژوهش های اسلامی معصومیه) بود.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، خانم الهام خاضعی نیا، معاون پژوهشی مؤسسه آموزش عالی معصومیه خواهرانگفت: برنامه های پژوهشی امسال در دو محور انجام شد. محور اول ویژه برنامه هفته پژوهش بود که در این برنامه علاوه بر برگزاری نشست علمی و تجلیل از پژوهشگران، مراسم افتتاحیه نمایشگاه هم اجرا شد. محور دوم فعالیت ها، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی موسسه معصومیه با تکیه بر دستاوردهای یک ساله ی معاونت پژوهش و پژوهشکده تربیت (مرکز پژوهش های اسلامی معصومیه) بود.

وی افزود: برای ارائه دستاوردهای پژوهشی امسال مؤسسه، با توجه به کسب رتبه برتر نمایشگاه های دفتر تبلیغات در سال گذشته، لازم بود که محتوایی را ارائه دهیم که دارای نوآوری باشد.
 
خانم خاضعی نیا ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه ۴۰ سالگی مؤسسه قرار داریم و با درنظر گرفتن پیشینه قوی موسسه در بهره مندی از اساتید برجسته و خبره و همچنین دانش آموختگان نخبه و دارای تراز علمی و پژوهشی بالا، این نمایشگاه طراحی شد. بنابراین پژوهش‌ها در دو سطح؛ طلاب و دانش آموختگان و اساتید که شامل مدیر گروه‌ها و اعضای کارگروه‌های تخصصی و ... به نمایش گذاشته شد.
وی با اشاره به استقبال خوب  طلاب اظهار داشت: طی فرآیندی با انتشار اطلاعیه‌های متعدد در شبکه‌های مجازی از دانش آموختگان درخواست کردیم که آثار مکتوب خود (کتاب یا مقالات پژوهشی چاپ شده) را به معاونت پژوهش ارائه دهند و خوشبختانه اطلاعات خوبی از پژوهشگران به دست ما رسید. در ادامه آثار پژوهشی اساتید را نیز احصاء نموده و در نمایشگاه به تصویر کشیدیم.
معاون پژوهشی مؤسسه آموزش عالی معصومیه خاطرنشان کرد: بخش دیگر نمایشگاه، عرضه فیزیکی دستاوردهای پژوهشی از جمله کتاب‌های نگارش شده توسط طلاب و همچنین کتاب هایی که مؤسسه اقدام با چاپ نموده است می باشد. در این بخش، بیش از۲5 عنوان پژوهش پایانی برتر در مقاطع سطح 3 و 4 و پروژه پژوهشی محققین رسمی پژوهشکده به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به مجموعه ای مجلد در  ۲٠٠ صفحه با عنوان دستاوردهای پژوهشی موسسه در سال 1402، گفت:  این محصول شامل چکیده ای از پایان نامه‌های سطح ۳ رساله های سطح ۴، مقالات و نشست‌های علمی پژوهشی برگزار شده در معاونت و پژوهشکده تریست و کارگاه‌های مهارت افزایی است، کرسی‌های ترویجی است. لازم به ذکر است که امسال ششمین شماره از این فعالیت ها منتشر شده است.
خانم خاضعی نیا پس از بیان این مطلب که از دیگر دستاوردهای یک ساله مؤسسه انتشار شماره های 9 و 10 دو فصلنامه مفتاح است؛ افزود: در قسمت دیگر نمایشگاه از دانش آموختگانی که در سطح ملی و فرا ملی در یک سال اخیر حائز رتبه شده اند تجلیل شده است. این افتخارات شامل پایان نامه‌های سطح ۳ و ۴ می باشد که در همایش ها و جشنواره هایی مانند جشنواره بین المللی فارابی، جشنواره کشوری علامه حلی، کتاب سال حوزه و مسابقه البرز بودند.
وی ادامه داد: بخش دیگر نمایشگاه شامل لوح های فشرده ای از نشست ها و کارگاههای برگزار شده که در اختیار علاقه مندان قرار داده شده است.
خانم خاضعی نیا عنوان کرد: بخش دیگر نمایشگاه مربوط به فعالیت های پژوهشکده تربیت است. این فعالیتها شامل آثار علمی پژوهشی محققین رسمی پژوهشکده،  گزارش بیش از ۲٠ نشست علمی پژوهشی محققین و دانش آموختگان هسته های پژوهشی است که در یک سال اخیر در سطح ملی و بین‌المللی برگزار شده است. این نشست ها کاملا تخصصی بوده و به صورت حضوری و مجازی و به دو زبان فارسی و انگلیسی انجام شده است.
معاون پژوهشی مؤسسه آموزش عالی معصومیه  ابراز داشت: برگزاری یکسری نشستها در پژوهشکده تربیت موسسه، به صورت مشارکتی با بعضی از مرکز پژوهشی مانند پژوهشکده زن و خانواده برگزار شد. همچنین پژوهشکده در سال گذشته، دو مورد مشارکت در برگزاری همایش داشته است که شامل همایش بین المللی دیدگاه‌های دفاعی مقام معظم رهبری است. پیش همایش آن نیز در مؤسسه یرگزار شد. همچنین مشارکت در  همایش مرجعیت است که اولین پیش همایش آن به همت پژوهشکده مؤسسه برگزار شد. مقالات زیادی از محققین رسمی مؤسسه و همچنین طلاب سطح 3 و 4 به این همایش ارسال شد.
 شایان ذکر است این نمایشگاه تا 20 دی ماه 1402 پذیرای بازدید کنندگان گرامی به آدرس قم بلوار امین/ بعد از سه راه سالاریه/ روبروی ارگ سالاریه موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران می‌باشد.
 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما