جمعه 7 ارديبهشت 1403   23:47:30

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

در دیدار مسؤولان مؤسسه امام رضا(ع) با رییس دفتر تبلیغات اسلامی بررسی شد؛

بررسی وضعیت فعلی و چشم انداز مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)

  • خلاصه :رییس و معاونان مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) در دیدار با رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به ارائه گزارشی از وضعیت کنونی این مؤسسه پرداختند و چشم انداز فعالیت های مؤسسه مذکور تشریح شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی «رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» در دیدار رییس و معاونین مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) بر ضرورت فراگیری و تسلط دانش پژوهان رشته های بین المللی این مؤسسه بر زبان عربی تأکید کرد و اظهار داشت: فارغ التحصیل رشته دانش اجتماعی مسلمین حتماً باید مسلط به زبان عربی باشد و حتی پایان نامه آن به زبان عربی تدوین شود؛ نه تنها مسلط به زبان عربی، بلکه رشته هایی که بعد بین المللی پیدا می کند، نسبت به زبان اهمیت قائل باشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به سیاست دفتر مبنی بر عدم ایجاد شعبه و نمایندگی جدید در دیگر شهرها اشاره کرد و گفت: در دفتر تبلیغات اسلامی مجوز ایجاد شعبه و نمایندگی جدید در دیگر شهرها را نمی دهیم، اما اگر دوره آموزشی تحت اشراف دفتر در دیگر شهرها برگزار شد، مانعی نیست.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به ظرفیت مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تصریح کرد: پتانسیل این مؤسسه برای رشد بیشتر است و این که حوزه علمیه زمینه تنوع رشته ها را فراهم کرده، فرصتی برای مؤسسه است و می توان از ظرفیت دیگر استان ها، بدون ایجاد نمایندگی دوره هایی را برگزار کنید.

وی افزود: به سمت رشته های کاربردی مورد نیاز طلاب حرکت کنید که می تواند برای فعالیت های تبلیغی کمک کند؛ همچنین باید برای موضوعاتی مثل امداد فرهنگی تولید دانش صورت گیرد که در این زمینه می توانید با پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی هماهنگی شوید.

در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی «رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)» ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود و برنامه های آتی این مؤسسه، اظهار داشت: در صدد هستیم تا رشته هایی از جمله «کلام جدید» و «الحاد مدرن» تعریف شود.

همچنین، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد یاوری «معاون آموزش مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)» گزارشی از فعالیت های معاونت آموزش این مؤسسه ارائه کرد و گفت: مؤسسه امام رضا(ع) در میان مراکز حوزوی، بیشترین پایان نامه دفاع شده را داراست.

سپس، حجت الاسلام والمسلمین نوری «معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)» از دریافت مجوز کمیته های علمی خبر داد و تصریح کرد: از سال گذشته، مجوز داشتن کمیته های علمی از سوی حوزه علمیه به مؤسسه امام رضا(ع) داده شده که به صورت مستقل این در مؤسسه برگزار می کنیم؛ این کمیته مصوب پایان نامه ها است.

وی افزود: فصلنامه «اسلام پژوهان» به منظور تقویت دروس پژوهش‌محور طلاب در دستور کار می باشد که تاکنون ۱۵ شماره از آن منتشر شده است.

معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) اظهار داشت: برنامه دیگر، نشست و کارگاه مکمل کلاس هاست و ۱۰۱ نشست در موضوعات مختلف با گرایش های متنوع در مؤسسه برگزار شده است؛ ۴۵ کارگاه آموزشی در رشته مشاوره برگزار شده است.

در ادامه، علیرضا عالمی «سرپرست معاونت منابع انسانی و پشتیبانی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)» به بیان گزارشی نسبت به امور منابع انسانی و پشتیانی این مؤسسه پرداخت.
 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما