جمعه 7 ارديبهشت 1403   06:49:15

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

سرپرست اداره کل امور فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

شبکه‏ فناوران و نوآوران تربیت دینی کودکان و نوجوانان تأسیس می‌ شود

  • خلاصه :سرپرست اداره کل امور فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: به دنبال این هستیم که با شناسایی و مستندسازی خلاقیت‌ها و نوآوری‌های حوزه تربیت دینی کودک و نوجوان، شبکه‏ فناوران و نوآوران تربیت دینی این قشر را در سطح ملی تأسیس کنیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین حامد اهتمام در نخستین نشست هم‌اندیشی شناسایی خلاقیت‌ها و نوآوری‌های حوزه تربیت دینی کودک و نوجوان که به همت این دفتر برگزار شد، با بیان این که نوآوری و خلاقیت، رمز موفقیت در تربیت دینی کودکان و نوجوانان است، اظهار داشت: هر جا که در تولید محصول و ارائه خدمات تربیتی، نوآوری و خلاقیت چشمگیری صورت پذیرفته، میدان تأثیرگذاری و عمق‏ بخشی فعالیت ‌ها بیشتر شده است.

وی افزود: نسل نوخاسته کودک و نوجوان به شدت تنوع طلب، گریزپا و ماجراجوست و اگر در فرآیند تربیت او نوآوری صورت نپذیرد، روی برخواهد گرداند و از دست خواهد رفت.

سرپرست اداره کل امور فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بنا به ضرورت و در مدار مأموریت‌‏های خود، اقدام به شناسایی نوآوری ‏‌های حوزه تربیت دینی کودکان و نوجوانان در سراسر کشور کرده و تاکنون در استان‏‌های خراسان رضوی و قم این کار صورت پذیرفته و در گام دوم استان‌‏ های اصفهان، تهران و خوزستان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: امید می‌‏رود در آینده‏ای نزدیک با شناسایی و مستندسازی خلاقیت‌‏های این عرصه بتوانیم شبکه‏ فناوران و نوآوران تربیت دینی کودکان و نوجوانان را در سطح ملی تأسیس کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین اهتمام با اشاره به برپایی نمایشگاه شمیم ایمان اظهار داشت: با شناسایی فعالیت‏‌های ارزشمند اعم از محصول نوآورانه، خدمت خلاقانه و یا فرایند ممتاز و برجسته‌‏ای با مستندسازی خلاقیت‏‌ها و نوآوری‌ها، در قالب نمایشگاه شمیم ایمان، برخورداری‏‌های خلاقانه‏ تربیت دینی کودکان و نوجوانان استان اصفهان را در معرض دید متخصصان و اولیاء تربیتی قرار خواهیم داد.

وی با درخواست از شرکت‌کنندگان در نخستین نشست هم‌ اندیشی شناسایی خلاقیت‌ها و نوآوری‌های حوزه تربیت دینی کودک و نوجوان گفت: مجموعه‌‏ها و افراد دیگری که احساس می‏‌شود، ظرفیت مشارکت در این زمینه را دارند برای همراهی در این برنامه معرفی شوند.

سرپرست اداره کل امور فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: شناسایی ظرفیت‌‏ ها و خلاقیت‏‌ های تربیت دینی استان اصفهان، تهیه مستند مکتوب در قالب شناسنامه تفصیلی نوآوری ‌‏ها با کمک و همراهی نوآوران برای انتشار در قالب متن، تهیه مستند ویدئویی نوآوری‌‏ ها جهت عرضه در رسانه‏‌ های مرتبط، اجرای یک دوره نمایشگاه استانی با عنوان نمایشگاه شمیم ایمان برای معرفی نوآوری ها به اصحاب رسانه و اولیاء تربیتی و متولیان فرهنگی استان، آماده سازی برای شرکت نوآوری‌‏ های منتخب در نمایشگاه ملی و تشکیل «خانه نوآوری‏‌ های دینی» استان و برگزاری نشست ‏‌های هم ‏اندیشی و انتقال تجربیات مجموعه فرایندهای گام نخست این حرکت را شامل خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: پژوهش و نشر مکتوب، مهد کودک، مدرسه و الگوی مدارس تحول‏گرا و اسلامی، هنرهای نمایشی و ادبی، تولیدات رسانه‌ ‏ای، بازی، سرگرمی و اسباب بازی، الگو‏های تربیت محور، گروه ‏‌ها و تشکل ‏‌های دینی، مجازی، دیجیتال و هنرهای تزیینی و مستظرفه، طرح‌‏ های فراگیر فرهنگی، نظریه‌‏‌پردازی و نظام‌ ‏سازی، دامنه نوآوری ‏‌های دینی این حرکت را تشکیل می ‌دهند.

 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما