جمعه 7 ارديبهشت 1403   22:32:12

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

حجت الاسلام دکتر اولیایی مطرح کرد:

سلام فرمانده؛ اثری با محسنات بسیار

  • خلاصه :حجت الاسلام والمسلمین دکتر اولیایی با بیان اینکه اثر سلام فرمانده دارای محسنات بسیار است و باید در مجامع مختلف در میان مردم از آن حمایت کرد گفت: هرچند از این اثر در جامعه باید حمایت کرد اما در مجامع علمی و سیاستگذاری عرصه رسانه باید به آسیب های آن پرداخت تا بتوان آثار قوی تری تولید کرد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی (تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد اولیایی فعال عرصه رسانه و فضای مجازی در اولین برنامه "اندیشگاه رسانو" که با بررسی تحلیلی الگوهای موج آفرینی در فضای مجازی با تولیدات مذهبی و با تمرکز بر سرودهای «عزیزم حسین (ع)» و «سلام فرمانده» به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در مرکز همایش های غدیر برگزار شد، اظهار داشت: هرچند از اثر سلام فرمانده در جامعه باید حمایت کرد اما در مجامع علمی و سیاستگذاری عرصه رسانه باید به آسیب های آن پرداخت تا بتوان آثار قوی تری تولید کرد.
وی افزود: به نظر برخی از اندیشمندان، صراحت می تواند آثار ایدئولوژیک یک اثر هنری در عرصه فرهنگ را بکاهد لذا شاید بهتر است در این موارد حمایت مردمی بیشتر از حمایت حاکمیتی باشد.
این استاد ارتباطات خاطرنشان کرد: نباید تحلیل های ما در مورد پدیده های فرهنگی به صورت تک بعدی باشد؛ مثلاً نباید در نقد سرود سلام فرمانده متن شعر، موسیقی آن و جلوه های بصری به صورت جدا و به تنهایی مورد بررسی واقع شوند بلکه باید زمان، مکان، و ادراک اجتماعی پیشینی و پسینی مردم نیز لحاظ گردد.
وی در پایان، مداحی های آقای آهنگران را نمونه ای دیگر از این موج آفرینی ها نامید و گفت: باید مراقب باشیم حجاب معاصرت و مجاورت ما را از تحلیل واقع نگرانه دور نسازد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما