شنبه 8 ارديبهشت 1403   07:13:49

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

در همایش «گفتگوهای فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب» مطرح شد:

اعلام همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای ایجاد گفت و گوهای تمدنی

  • خلاصه :نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در همایش بین المللی «گفت و گوهای فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب» از آمادگی این سازمان برای ایجاد گفت وگوهای تمدنی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین مشکی در مراسم اختتامیه همایش بین المللی «گفتگوهای فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب» که به همت مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سالن شیخ طوسی برگزار شد، با ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در زمینه تمدن سازی اظهار داشت: از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به جهت برگزاری چنین سلسله نشست هایی تشکر می کنم  و امیدوارم که با قدرت آن را ادامه دهند، آن هم در شرایطی که بیش از هر زمان دیگری به گفت و گو نیازمند هستیم.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد گفت و گوهای تمدنی گفت: در گذشته در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت و گوهای بین ادیانی بسیاری انجام شده است، همچنین بحث تقریب مذاهب اسلامی سالیان درازی است که در ایران انجام می شود اما جای گفت و گو های اندیشمندان جهان اسلام به شدت خالی بود که در چند سال اخیر به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این جریان نیز به وجود آمده است.

نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نمایندگی های سازمان در خارج گفت و گوهایی میان اندیشمندان ایجاد شده است اما این گفت وگوها به صورت جریان در نیامده بود، البته برخی محدودیت ها برای گفت وگوها وجود دارد به عنوان مثال زمانی که به صورت رسمی به این گفت و گوها می پردازیم برخی جریان ها موانعی ایجاد می کنند اما واسپاری چنین کارهایی به تشکل های مردم نهاد بسیار مؤثر بوده است.

وی با بیان این که ایده گفت و گوی فرهنگی در سال 96 در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان دیپلماسی مکمل در کنار دیپلماسی فرهنگی مطرح شد، افزود: در سال 97 تشکیل دبیرخانه گفت وگوهای فرهنگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید که امروزه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حال شکل گیری است و گروه های مختلفی ذیل این دبیرخانه تعریف شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین مشکی اظهار داشت: طرف های گفت و گوی در نظر گرفته شده در خارج از کشور و در داخل جمهوری اسلامی شامل سازمان ها، مراکز علمی کشورهای اسلامی، نهادهای علمی غیر دولتی، نخبگان علمی، نخبگان در حوزه فرهنگ، مراکز و کانون های رسانه ای، حوزه های علمیه و مراکز دینی و هر مجمع یا تشکل رسمی که در کشورها عهده دار جریان سازی فرهنگی است، طرف گفت و گوی دبیرخانه هستند.

وی گفت: در دبیرخانه شورای سیاست گذاری فرهنگی، انجمن هایی در حال تشکیل هستند، بنابراین فعالیت هایی که در گذشته به صورت متفرقه انجام می شده است، در این دبیرخانه به صورت منظم پیگیری می شوند که امیدواریم این کار با قوت بهتری در نمایندگی های فرهنگی در خارج کشور پیگیری شود.

نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان این که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان قرارگاه فرهنگی در خارج از مرزهای ایران شناخته می شود، تصریح کرد: این سازمان آمادگی لازم برای جریان شناسی و گفت و گوی تمدنی را دارد که هم در ایران و هم نمایندگی فرهنگی این سازمان در خارج از کشور تمام توان خود را به کار می گیرد تا گفت و گوهای نخبگانی با اولویت جهان عرب و منطقه غرب آسیا شکل گیرد و امیدواریم با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی و جامعه المصطفی و سایر نهادها بتوانیم بهتر از گذشته نشست ها را برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آمادگی لازم را برای برگزاری و همکاری در این گونه نشست ها را اعلام می کند و امیدوار هستیم ارتباط میان ایران و کشورهای عرب بیش از گذشته شود.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما