جمعه 7 ارديبهشت 1403   13:53:09

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

دبیر علمی همایش «گفتگوهای فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب» تبیین کرد:

لزوم ایجاد گفت و گو در میان اندیشمندان مسلمان

  • خلاصه :دبیر علمی همایش «گفتگوهای فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب» برگزاری چنین همایش هایی برای ایجاد گفت و گو در میان اندیشمندان مسلمان را بسیار مهم عنوان کرد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله بابایی در آیین افتتاحیه همایش بین المللی «گفتگوهای فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب» که به همت مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سالن شیخ طوسی این پژوهشگاه برگزار شد، با ارائه گزارشی در خصوص این همایش اظهار داشت: دو سال است میان دانشگاه های مختلف پیش نشست هایی در راستای برگزاری این همایش برگزار شده است.

وی در زمینه ضرورت برگزاری همایش مذکور گفت: گفت و گوهای ما با جهان عرب و اندیشمندان جهان اسلام سختی های خاص خود را دارد که این دشواری ها ایجاد گفت و گوهای علمی را دشوار کرده است، بنابراین برگزاری چنین همایش هایی برای ایجاد گفت و گو در میان اندیشمندان مسلمان بسیار مهم است.

دبیر علمی همایش بین المللی «گفتگوهای فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب» با بیان این که در پنل های همایش تلاش می شود ایده طرح شود، نه مقاله و فرصتی برای طرح مقالات مفصل نخواهد بود، تصریح کرد: اولویت ما در همایش امروز، گفت و گو است، بنابراین رؤسای کمیسیون ها باید تمامی فرصت را برای گفت و گو قرار دهند و در حاشیه این پنل ها به دو سؤال مبنی بر این که ضعف تمدنی ما مسلمانان کجا است و درمان را از کجا باید شروع کرد؟ همچنین، فرصت تمدنی جهان اسلام کجاست و حرکت را از کجا باید شروع کرد؟ پاسخ داده خواهد شد.

وی با اشاره به کمیسون های همایش بین المللی «گفتگوهای فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب» خاطرنشان کرد: این همایش در چهار پنل ادبیات ، هنر و معماری، توسعه و تمدن، چالش ها، ارتباطات و رسانه و پنل علم در جهان اسلام برگزار می شود.
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما