شنبه 8 ارديبهشت 1403   07:45:19

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت دانشگاه باقرالعلوم(ع)؛

کتاب «الگوی انگیزش اخلاقی قرآن کریم» منتشر شد

  • خلاصه :کتاب «الگوی انگیزش اخلاقی قرآن کریم» اثر محمد رضا کریمی به همت نشر دانشگاه باقرالعلوم(ع) از چاپ خارج شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی (تبلیغ نیوز)، کتاب «الگوی انگیزش اخلاقی قرآن کریم» اثر محمدرضا کریمی در 340 صفحه به همت انتشارات دانشگاه باقرالعلوم(ع) چاپ شد.
مقوله انگیزش درعلم روان شناسی دارای جایگاه ویژه ای است. انگیزش به عنوان یک بحث مهم و کلیدی، انواع گوناگونی داشته و توجه متخصصان هر شاخه را به خود جلب نموده است. انگیزش تحصیلی، انگیزش پیشرفت، انگیزش کار و انگیزش اخلاقی، از این قبیل هستند. در خصوص هرکدام از این موضوعات ذیل انگیزش، کتاب ها و مقالات بسیاری نگاشته شده است. انگیزش اخلاقی به عنوان یکی از مهمترین مباحث انگیزش، ذیل مباحث روان شناسی اخلاق قرار گرفته است. توجه به انگیزش به این علت اهمیت دارد که انگیزه های عالی تر با عملکرد مطلوب تر و پیامدهای روان شناختی سالم تر شناسایی شود. در قرآن کریم نیز رفتارهای اخلاقی فراوانی به چشم می خورد که خداوند متعال به انسانها توصیه می کند و یا آنها را مورد نکوهش قرار می دهد.
خداوند متعال برای انجام یا عدم انجام یک رفتار اخلاقی یا ضد اخلاقی، عللی را مدد نظر دارد ومسائلی را مطرح می کند که به انسان انگیزه می دهد تا رفتار اخلاقی خود را با پیوند به این مسائل آغاز نماید. مجموعه این علل، یک الگوی مفهومی را تشکیل خواهد داد.
نویسنده به استناد آیات قرآن کریم در این اثر در صدد طراحی الگوی انگیزش اخلاقی قرآن کریم می باشد. تمام عوامل انگیزه دهنده معرفی شده توسط خداوند متعال در قران کریم، با گرایش های درونی انسان ارتباط وثیق برقرار می کنند؛ به عبارتی، عامل انگیزشی معرفی شده، با بن مایه های درونی انسان ارتباط برقرار کرده و برآن زیر ساخت سوار می شود به این ترتیب، یک سازه قویم به دست می آید که انسان را به سوی صدور رفتار اخلاقی نزدیک می کند.

 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما