جمعه 7 ارديبهشت 1403   13:43:59

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت موسسه معصومیه و میز نظام مسائل اجتماعی اسلام و ایران صورت می گیرد؛

برگزاری دوره کوتاه مدت امداد فرهنگی بانوان ویژه طلاب خواهر سراسر کشور

  • خلاصه :دوره کوتاه مدت امداد فرهنگی بانوان به همت مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) و با همکاری میز نظام مسائل اجتماعی اسلام و ایران دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، ناهید طیبی «دکتری تاریخ اهل بیت (ع) و دبیر پژوهشی گروه آموزشی تاریخ در جامعه الزهرا» در گفتگویی در خصوص اهمیت امداد فرهنگی بانوان اظهار داشت: تبلیغ فقط ابلاغ دین به دیگران نیست، بلکه بخشی از آن ابلاغ است؛ در تبلیغ دین خود باید حتماً به عنوان یک امدادگر فرهنگی - اجتماعی شناخته شویم و لازمه آن این است که آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی را بشناسیم.

وی گفت: کاری که اکنون انجام می دهیم، این است که بانوان امدادگر فرهنگی را معرفی کنیم و با این کار هم می‌خواهیم از دل تاریخ الگوهایی را استخراج کنیم و بگوییم که اینها امدادگر فرهنگی بودند و نتایج خوبی از این نقش خود گرفتند.

دبیر پژوهشی گروه آموزشی تاریخ در جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: متأسفانه در جامعه ما گرایش به فمینیسم زیاد شده است و این گرایش، عمدتاً نقش های زنان را به سمت نقش‌های مردانه سوق می دهد؛ به طوری که زن با خصوصیات زنانه می‌خواهد نقش های مردانه انجام دهد تا خود را در جامعه به اثبات برساند.

وی افزود: با توجه به این معضلی که در جامعه وجود دار، با معرفی نقش های زنانه، مخصوصاً نقش های امدادگری زنانه که با وجود و ماهیت خانم ها سنخیت دارد، با ارائه و توسعه الگو یک نوع روشنگری در مورد تاریخ و سیره زنان به وجود آوریم.

طیبی با تأکید به مراجعه به منابع برای شناخت کامل از زنانی که در تاریخ نامشان ثبت شده است، خاطرنشان کرد: بزنگاهِ تاریخی یعنی گاه زدن در جایی که باید تصمیم درست و به موقع گرفته شود، آنجا که باید کار کرد و حضور داشت، این زنان در آن بزنگاه هم به امداد مالی پرداختند و هم به امداد فرهنگی حتی در  سال های دفاع مقدس هم نمونه های بسیاری را داشتیم که حتی با اشعار و نویسندگی کمک فرهنگی می کردند و تمام سعی شان این بود که آسیب های اجتماعی را بشناسند و آنها را برطرف کنند.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما