جمعه 7 ارديبهشت 1403   06:07:40

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

با حضور معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی؛

مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد

  • خلاصه :معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی در مراسم روز دانشجو در دانشگاه باقرالعلوم(ع) 16 آذرماه را نماد دغدغه مندی و بیان اهداف مقدس دانشجویان دانست.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه ۱۶ آذر و روز دانشجو، مراسمی با سخنرانی حجج اسلام والمسلمین شمس الله مریجی «رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع)» و فیروزجایی «معاون پژوهش این دانشگاه» و آقای محمد ستوده آرانی «معاون آموزش دانشگاه» برگزار شد و در پایان جلسه به سؤالات دانشجویان پاسخ داده شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین مریجی 16 آذرماه را نماد دغدغه مندی و بیان اهداف مقدس دانشجویان دانست و تصریح کرد: اگر چشم‌انداز دانشگاه و حرکت علمی آن به سوی عزت و سربلندی، استقامت و استقلال جامعه اسلامی باشد، فضای آن مقدس است و جهت گیری آن به سمت دانشگاه اسلامی می باشد.

وی 16 آذرماه را یادآور استکبارستیزی و عدالت طلبی دانشجویان دانست و گفت: چقدر تلاش شد که استعمار و استکبار از دانشگاه‌ها بیرون رانده شود، اما امروز برخی با زیرپا گذاشتن خون شهدا و نادیده گرفتن رنج‌های جانبازان، تلاش می‌کنند فضا را عوض کرده و مستکبران را بر این کشور مسلط کنند.

رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) از دغدغه‌مندی طلاب، دانشجویان و دانش پژوهان استقبال کرد و اظهار داشت: فعال شدن انجمن‌های علمی در راستای برگزاری نشست‌ها و مناظره‌های علمی با محوریت موضوعات اجتماعی و سیاسی، ترسیم اهداف و برنامه ریزی جهت تدوین پژوهش‌های کارآمد و عملیاتی جهت ارائه به نهادهای مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی می‌تواند به رشد و نشاط علمی در دانشگاه کمک کند.

وی حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) را مایه برکت و آرامش عنوان کرد و افزود: معصومه(س) لقبی است که امام رضا(ع) به خواهرشان عطا کردند و اگر امنیت و آرامش در کشور برقرار است، به خاطر وجود این دو بزرگوار است؛ لذا ما به عنوان شیعه و مجاور ایشان هواسمان باشد که از برکات حرم اهل بیت(ع) محروم نباشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مریجی خاطرنشان کرد: فردی در حضور آیت الله مرعشی سخنرانی می‌کرد و قضیه‌ای از پدر ایشان نقل کرد و گفت قبل از تخریب حرم ائمه بقیع(ع) توسط وهابیت و آل سعود، پدر آیت الله مرعشی، مسؤولیت تعمیر حرم‌ اهل بیت(ع) را در مدینه بر عهده گرفت، بعد از تعمیر مراقد مقدس به اهل بیت(ع) متوسل شد و میان حرم پیامبر(ص) و محراب مقدس دعا کرد که مزار حضرت فاطمه زهرا(س) را زیارت کند؛ در عالم رؤیا به ایشان فرمودند: مخفی بودن مرقد حضرت زهرا(س) تا ظهور حضرت مهدی(عج) از اسرار است، اما اگر حضرت فاطمه معصومه(س) را در قم زیارت کنی، مثل آن است که حضرت زهرا(س) را زیارت کرده‌ باشی، با توجه به صراحت آیت الله مرعشی، ایشان این جریان را منکر نشدند و به نوعی امضا کردند.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم، مسؤولان دانشگاه به سؤالات برخی از دانشجویان درباره مباحث آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، کتابخانه و... پاسخ داده و از پیشنهادات دانشجویان استقبال کردند.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما