شنبه 8 ارديبهشت 1403   09:07:37

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

شرکت در انتخابات عمل صالحی است که پاداش الهی را به دنبال دارد

  • خلاصه :معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: شرکت در انتخابات موجب غیظ کفار می شود و خداوند متعال هر گامی که مومنان در جهت عصبانی شدن کفار بر می دارند را عمل صالح بر می شمرد و شایسته پاداش می داند.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سفر خود به استان خراسان شمالی در جلسه تقدیر از ایثارگران برگزیده شهرستان قاضی از بخش های منطقه سملقان که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد حضور یافت و نکاتی در خصوص موضوع «انتظار فرج» و «شرکت پر شور در انتخابات»، را بیان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در ابتدای سخنان خود با اشاره به عظمت نیمه شعبان اشاره کرد و اظهار داشت: شب نیمه شعبان از منظر مسلمانان دارای جایگاه ویژه ای بوده و میلاد حضرت خاتم الاوصیا علیه السلام بر اهمیت این جایگاه افزوده است.
وی در ادامه بیان کرد: با توجه به فرمایش پیامبر اکرم(ص) «اَفضَلُ اَعمالِ اُمّتی انِتِظارُ الفَرَج» در می یابیم که انتظار یک مفهوم بزرگی دارد و به معنای نشستن و دست روی دست گذاشتن نبوده بلکه انتظار یک "عمل" و یک فعالیت است. همانطور که اگر ما منتظر یک میهمان باشیم باید زمینه را برای حضور او آماده کنیم تا بتوانیم بهترین پذیرایی را انجام دهیم.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی افزود: یکی از مصادیق انتظار، آماده کردن محیط اجتماعی است، هر فردی به قدر توان خود می تواند با انجام کارهای نیک و پسندیده، محیط و اطراف خود را آماده ظهور حضرت حجت سلام الله علیها قرارا دهد. تلاش در جهت ازدواج جوانان، برطرف کردن مشکلات اقتصادی، ایستادگی در مقابل کفر از مواردی است که می تواند از مصادیق انتظار شمرده شود.
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در ادامه به بیان ویژگی های منتظر واقعی پرداخت و تصریح کرد: اگر بتوانیم حس مسئولیت را در خود و فرزندان و همچنین افراد جامعه در قبال فرآیندها و ساختارهای کلان، ایجاد نمائیم آنگاه شایسته است که بگوئیم منتظر امام عصر اواحنا فداء هستیم. البته که انتظار مستلزم فعالیت است و هر فعالیتی با سختی و تلاش محقق می شود و در آیه 55 سوره حج نیز به این موضوع اشاره شده است؛ «وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِكَ مِنْ رَسُولٍ وَلَا نَبِيٍّ إِلَّا إِذَا تَمَنَّىٰ أَلْقَى الشَّيْطَانُ فِي أُمْنِيَّتِهِ».حتی پیامبران و رسولان الهی نیز برای فعالیت خود با موانعی که شیطان پیش روی آن ایجاد می کند مواجه بودند.
وی اظهار داشت: به هر اندازه که حوزه فعالیت های اجتماعی افراد در موضوع انتظار وسیع تر باشد به همان اندازه اجر و پاداش آن افزایش می یابد. تقابل با جبهه کفر از ویژگی های منتظران می باشد اما رویائی با ائمه کفر از جمله کارهایی است که فرد مختص به خود را می طلبد، امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و حاج قاسم ها در صف اول این رویاروئی قرار دارند.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ادعای سران استکبار در موضوع نقض حقوق بشر در ایران را ادعایی دروغین برشمرد و گفت: سران استکبار در قضیه فوت مهسا امینی تمام امکانات خود را به میدان آوردند تا بگویند حقوق بشر در ایران نقض شده است اما همین افراد در موضوع شهادت بیش از 30 هزار نفر در فلسطین در 4 ماه اخیر که اکثر آنان کودک و زن بودند هیچ اقدامی نکرده بلکه در مقابل، مانع آتش بس این جنگ نیز می شوند.
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع انتخابات پبیش رو اشاره کرد و اظهار داشت: مساله ای که هم اکنون در کشور از اهمیت خاصی برخوردار است؛ اصل شرکت در انتخابات است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب می باشد. اگر از دلایل بی شماری که بر شرکت کردن در انتخاب وجود دارد چشم پوشی کنیم، همین که با شرکت در انتخابات موجب شادی مومنان و غیظ کافران می شویم گام بزرگی برداشته ایم.
وی بیان کرد: در آیه 120 سوره توبه «وَلَا يَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلَا يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ» خداوند متعال هر گامی که مومنان در جهت عصبانی شدن کفار بر می دارند را عمل صالح بر می شمرد و شایسته پاداش می داند.
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما