جمعه 7 ارديبهشت 1403   09:55:05

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

حجت الاسلام و المسلمین مهکام بیان کرد:

تکنیک های موثر در مواجهه میدانی در عرصه جهاد تبیین مورد توجه قرار گیرد

  • خلاصه :استاد روانشناسی حوزه و دانشگاه گفت: در عرصه جهاد تبیین اگر محتوای کامل وجود داشته باشد اما به روش و تکنیک های بکارگیری آن توجه نشود نتیجه عکس خواهد داد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، دومین نشست از سلسله نشست های راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان اعزامی ماه محرم ۱۴۰۱، با محوریت «جهاد تبیین» با حضور مبلغان و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رضا مهکام با موضوع «تکنیک های موثر در مواجهه میدانی در عرصه جهاد تبیین» به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مرکز همایش های غدیر برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین مهکام بیان کرد: بعضی از افراد جامعه به دلیل عدم آگاهی نسبت به معارف دینی و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت به اصل نظام و اصل دین موضع گیری می کنند، اگر در خصوص موارد مذکور تبیین کافی صورت می گرفت این موضع گیری ها برطرف می گردید.
وی در ادامه بر اهمیت توجه به روش و تکنیک ها در عرصه جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: در عرصه جهاد تبیین اگر محتوای کامل وجود داشته باشد اما به روش و تکنیک های بکارگیری آن توجه نشود نتیجه عکس خواهد داد.
این استاد روانشناسی حوزه و دانشگاه اظهار داشت: توجه به ویژگی هایی چون «آگاهی در جهاد تبیین»، «صبر و بردباری»، «خلاقیت و خوش فکری»، «بصیرت بالا»، «توجه به وظیفه در هر لحظه» و «انعاف پذیری» در عرصه جهاد تبیین می تواند نقش به سزایی در موفقیت مبلغان داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمین مهکام رعایت اصل «تکریم مخاطب» در گفتگو و سخنرانی ها را امری مهم برشمرد و گفت: در گفتگو و سخنرانی ها اصل اولی "تکریم مخاطب" می باشد. اگر مخاطب به این نتیجه برسد که در نزد سخنران ارزش و اهمیتی ندارد پذیرای سخنان وی نخواهد بود.
وی تصریح کرد: در ارتباط با عموم افراد جامعه در عرصه جهاد تبیین توجه به گزاره ای چون، توجه همه جانبه به مطالب مخاطب، همگامی با وی در بعض از موارد، کنترل خشم نسبت به مطالب غلط مخاطب، عواملی است که در روند موفقیت فعالیت های تبلیغی و فرهنگی مبلغان تاثیرگذار خواهد بود.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما