جمعه 7 ارديبهشت 1403   12:40:38

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تبیین کرد:

نقش بی بدیل و مؤثر مداحی در تفکر شیعی و مکتب اهل بیت(ع)

  • خلاصه :معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به نقش مدیحه سرایی در تفکر شیعی گفت:  موضوع مداحی، سرودن شعر، برگزاری جلسات در خصوص تفکر شیعی و مکتب اهل بیت(ع) از قدیم نقش بی بدیل و بسیار مؤثری داشته است.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد در دیدار هیئت رئیسه کانون مداحان استان قم اظهار داشت: مدیحه سرایی در رثای اهل بیت(ع) را از امور مهم تفکر شیعی برشمرد و اظهار داشت: موضوع مداحی، سرودن شعر، برگزاری جلسات در خصوص تفکر شیعی و مکتب اهل بیت(ع) از قدیم نقش بی بدیل و بسیار مؤثری داشته است.

وی گفت: در زمان ائمه معصومین(ع) مداحان و شاعرانی که در رثای اهل بیت(ع) شعر می سرودند، مورد تکریم و توجه خاص آن بزرگواران قرار می گرفتند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: مداحان در شهر قم و با محوریت حرم حضرت معصومه(س)  به لحاظ اثرگذاری و اثر بخشی از نفوذ بالایی برخوردارند که آثار فعالیت های آنان به سرعت در سطح کشور قابل مشاهده می باشد.

وی با اشاره به اهمیت و تاثیر فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در شهر قم افزود: محوریت و اهمیت فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در شهر قم به ۱۰۰ یا ۲۰۰ سال اخیر یا به تأسیس حوزه علمیه در این شهر مربوط نمی شود، بلکه قدمت فعالیت های فرهنگی در شهر قم به حضور شاگردان اهل بیت(ع) باز می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد اظهار داشت: در جلسه دیدار مسئولین دفتر تبلیغات اسلامی با رهبر معظم انقلاب، ایشان پرداختن به امور فرهنگی در شهر قم را از اولویت های فعالیت فرهنگی دانستند و موضوع مداحی نیز یکی از امور فرهنگی می باشد که توجه به آن می تواند تاثیر بسزایی در سطح کشور داشته باشد.

وی رسیدگی به مسأله آموزش مهارت مداحی و توجه به محتوای آن را امری مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی با ظرفیت مرکز آموزش های کاربردی، آمادگی کامل جهت ارائه مباحث آموزش مهارتی و محتوایی در عرصه مداحی به صورت حضوری و مجازی برای مداحان کل کشور و به ویژه قم را دارد.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما