جمعه 7 ارديبهشت 1403   13:37:01

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تبیین کرد:

مبلغان، ظرفیتی بزرگ برای ارتقاء فرهنگ کتابخوانی در کشور

  • خلاصه :مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: برای ارتقاء فرهنگ کتابخوانی در کشور، مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی ظرفیتی بزرگ و کم نظیری خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال در نشست تنظیم تفاهم نامه میان سازمان کتابخانه های استان قم و معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، از ظرفیت مبلغان این دفتر در راستای ارتقاء فرهنگ کتابخوانی کشور خبر داد.

وی با بیان این که مسأله فرهنگ کتابخوانی در کشور، یکی از معضلات فرهنگی جامعه ما می باشد، گفت: مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با ظرفیت هایی مثل مبلغان عمومی، گروهای تبلیغی، مبلغان تخصصی و بخش رسانه و فضای مجازی می تواند در این مسأله وارد شود و فعالیت های خوبی را انجام دهد.

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: این معاونت تا کنون با نهادهای مختلف فرهنگی، جلسات متعددی داشته است و فعالیت های مشترک فرهنگی و تبلیغی را با دیگر نهادهای فرهنگی کشور انجام داده است اما با نهاد امور کتابخانه های عمومی کشور برنامه مشترکی را نداشته که این جلسه، بسیار با ارزش است.

وی با اشاره به فعالیت هایی که دفتر تبلیغات اسلامی در کتابخانه های عمومی کشور می تواند اجرا کند، افزود: در هر کتابخانه معمولاً تعدادی از افراد جزء اعضای ثابت آن کتابخانه می باشند که این افراد و خانواده های آنها باید شناسایی شوند و برای آنها می توان برنامه های فرهنگی منسجم و کاربردی برگزار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کمال، برگزاری نشست های مشترک میان مسئولین فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی و مسئولین نهاد امور کتابخانه ها را امری مهم برشمرد و اظهار داشت: در راستای بهبود و افزایش فعالیت های فرهنگی و تبلیغی باید نشست های مستمر میان مسئولین فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی و مسئولین نهاد امور کتابخانه ها برگزار گردد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای تبلیغی برای اعضای ثابت کتابخانه ها گفت: در زمینه پاسخگویی به شبهات یا گفتگوهای صمیمانه، برگزاری نشست های مبلغان متخصص و نخبگان تبلیغی با اعضای ثابت کتابخانه ها امری ضروری می باشد که باید به آن توجه کرد.

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: برگزاری دوره های توانمندسازی پرسنل نهاد کتابخانه ها در جهت ارتقای سطح علمی و فرهنگی آنان می تواند یکی دیگر از فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی در جهت همکاری با نهاد امور کتابخانه عمومی کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از مبلغان با حضور مستمر در مناطق تبلیغی خود، توانسته اند آسیب های آن محل را شناسایی و در جزواتی تنظیم نمایند که شاید این مطالب را نتوان در هیچ منبعی پیدا کرد؛ مسئولین نهاد امور کتابخانه های کشور می توانند از این فرصت استفاده کرده و آن مطالب را در قالب کتاب منتشر نمایند.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما