شنبه 8 ارديبهشت 1403   01:27:36

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت دفتر تبلیغات اسلامی برگزار گردید؛

نشست علمی نقش مفهوم انتظار در پیروزی انقلاب اسلامی

  • خلاصه :نشست علمی نقش مفهوم انتظار در پیروزی انقلاب اسلامی به مناسبت دهه مبارک فجر و در راستای جهاد تبیین برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، نشست علمی نقش مفهوم انتظار در پیروزی انقلاب اسلامی با ارائه محمد باغستانی مدیر گروه و عضو هیأت علمی گروه هنر و تمدن اسلامی و دبیری علمی عباسعلی نصرآبادی برگزار گردید.
در این نشست محمد باغستانی گفت: انتظار هم همانند ديگر مفاهيم، از پس شکل گیری اولیه پشت سر گذاشته از تاريخي برخوردارست كه در آن شكل گرفته و مفهوم خاص يافته و گاه مهجور مانده و گاه به فراواني از سوي باورمندان به خود، كاربري داشته است و در اين داد و ستد هم معناهاي تازه گرفته و هم  بر ذهن هواداران خود تأثير گذاشته است.
وی افزود: امام خميني(ره) بود كه توانست با بينش عميق خود «مفهوم انتظار» را در اجتهاد فقهي خود بازسازي نموده و آن را به مردم منتقل نمايد و در برابر نقل‌گرايان كه مسئوليت‌هاي منتظران عصر ظهور را كم جلوه مي‌دادند به اولين ويژگي تازه‌ي انتظار را به كمال رسانده و درست در نقطه‌ي مقابل بيشتر مسئوليت‌ها را متوجه منتظران در عصر ظهور نمايد. مشي ايشان در طي دوران رهبري خود نشان داد كه مسئوليت‌هاي منتظران را در محدوده‌ي جغرافيايي خاصي خلاصه نمي‌كند بلكه هر كجا امكان باشد بايد به ابقاي اين مسئوليت‌ها بپردازند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما