جمعه 14 ارديبهشت 1403   02:12:50

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

توجه به مطالعات بازار، عامل موفقیت در کسب و کار است

  • خلاصه :یک تولید کننده بازی‌های فکری گفت: افرادی که می‌خواهند کسب و کاری را شروع کرده و یا وارد عرصه تولید شوند می‌بایست به مطالعات بازار توجه داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، جلسه گفت‌وگو و به اشتراک گذاری تجربیات در حوزه تهیه و تولید بازی‌های فکری با حضور مدیر عامل شرکت کیمیا پدیده طرح اسپادان با نام تجاری نابغه هوشمند، به همت خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان، وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، مرکز ملّی نوآوری و خلاقیت اشراق و شرکت علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار شد.

احسان رحمانیان در ابتدای این نشست اظهار داشت: من با دغدغه‌مندی در حوزه کارهای فکری و فرهنگی به عرصه تولید بازی و اسباب بازی وارد شدم. شرکت ما از سال 1395 توجه خود را بر روی بازی‌های فکری معطوف کرد؛ به این صورت که تعدادی از بازی‌های فکری خارجی را با حذف موارد غيراخلاقی آن‌ها، بومی سازی کرده و تعدادی از بازی‌ها را نیز با تکیه بر مباحث اسطوره‌ای، فرهنگی و ایرانی‌‌-اسلامی طراحی کردیم.

وی ادامه داد: «مونوپولی» یکی از بازی‌هایی بود که مورد استقبال قرار گرفت و بر مسائل اقتصادی تکیه داشت. هدف از این بازی به دست آوردن ثروت از راه حذف ربا و قلب است و ما سعی کردیم با تکیه بر اقتصاد اسلامی، این بازی را جلو ببریم. هم‌اندیشی با اساتید حوزه و دانشگاه و علوم ریاضی موجب شد به این نتیجه برسیم که قراردادن سود مرکب ناشی از نزول و ربا در روند بازی موجب باخت بچه‌ها می‌شود.

رحمانیان افزود: ما از سال 1388 کار خود را شروع کردیم اما همان زمان بسیاری ما را مورد عتاب قرار داده و می‌گفتند که این کار با شکست مواجه خواهد شد. به ویژه حوزه اسباب بازی که تولید آن مکانیزم خاصی دارد‌؛ برای مثال اولین محصول تولیدی ما چرخ خیاطی بود و مکانیزم دوخت آن پیچیده بود. برنامه و هدف ما برای این کار، موجب پیشرفت آن شد.

وی تأکید کرد: من همیشه سعی می‌کنم اگر کاری را شروع کردم، آن را تا انتها جلو ببرم و در مواجهه با مشکلات، آن‌ها را حل کرده و یا از آن‌ها عبور کنم.

مدیرعامل شرکت نابغه هوشمند درخصوص زمان‌بندی در بحث تولید گفت: در پروسه تولید، مسائلی پیش می‌آید که قابل پیش بینی نیستند و ممکن است زمان بندی و هدف گذاری شما برای تولید محصول با تأخیر مواجه شود.

وی تصریح کرد: افرادی که می‌خواهند کسب و کاری را شروع کرده و یا وارد عرصه تولید شوند می‌بایست به مطالعات بازار توجه داشته باشند. فروش محصول، درصد مهمتری نسبت به تولید آن دارد. علاوه بر مطالعات بازار، توکل به خدا، هدف گذاری و نوشتن اهداف هم از دیگر عوامل موفقیت در کار هستند.

رحمانیان داشتن تیم قوی و بازارسازی را موجب افزايش فروش برشمرد و یادآور شد: کم بودن تعداد مغازه‌های فروش اسباب بازی به علت عدم وجود بازارسازی است، نه اینکه اسباب بازی، فروش نداشته باشد. پروسه ساخت و تولید اسباب‌ بازی نیز تحت حمایت دولت نمی‌باشد.

وی ضمن اشاره به تولید بازی «جهانگرد» توضیح داد: تمرکز این بازی بر امنیت جهانی می‌باشد و بسیار حرفه‌ای طراحی شده است. از تصویر سردار سلیمانی نیز در آن استفاده کرده‌ایم. سؤال محور بودن این بازی یکی از نقاط مثبت آن بود و ما در نسخه آزمایشی متوجه شدیم که بچه‌ها حدود صد سؤال را در روند بازی حفظ شده‌اند.‬‬‬‬

مدیرعامل شرکت نابغه هوشمند بیان کرد: از میان 8بازی تولیدی ما تاکنون، بازی «هفت خان رستم» که برگرفته از داستان هفت خان شاهنامه است را بیشتر از بقیه دوست دارم؛ زیرا درحد توان خود به تبلیغ اساطیر ایرانی و شاهنامه در میان بچه‌ها پرداخته‌ام.

ویبا بیان اینکه بازار وسیعی برای بازی‌های فکری در ایران نداریم ادامه داد: کپی کردن از بازی‌های پرفروش خارجی در ایران، اقبال بیشتری دارد؛ زیرا آن‌ها آزمون و خطایشان را انجام داده‌اند و شما از یک مسیر موفق کپی می‌کنید. اگر کسی خواست به صورت مستقل در زمینه تولید اسباب بازی عمل کند؛ می‌بایست یک شرکت منسجم با بخش‌های متنوعی همچون مدیریت بازرگانی تشکیل دهد و به صورت علمی کارش را جلو ببرد.

رحمانیان در خاتمه صحبت خود، استمرار و مداومت در کار را علی‌رغم آنکه ممکن است زمان‌بر باشد؛ موجب موفقیت و رسیدن به هدف دانست.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما