شنبه 8 ارديبهشت 1403   15:12:54

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

مهم ترین اقدامات بخش خدمات فنی کتابخانه شیخ بهایی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در سال 1402

  • خلاصه :مدیر کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهایی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به بررسی مهم ترین اقدامات بخش خدمات فنی کتابخانه در سال 1402 پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، وحید شریفی مدیر کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهایی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به تشریح فعالیت های بخش خدمات فنی این کتابخانه با بهره گیری از نیروهای متخصص در سال جاری پرداخت.
وحید شریفی ابراز داشت: در بخش خدمات فنی کتابخانه منابع اطلاعاتی تهیه شده، مورد بررسی تحلیلی و موضوعی قرار گرفته و در چارچوب استانداردهای بین المللی علم اطلاعات و دانش‌شناسی و سیستم رده‌بندی کنگره آمریکا (LCC) سازماندهی، فهرست نویسی، رده‌بندی و آماده‌سازی می‌شوند.
شریفی گفت:در سال جاری ۵۷۱ جلد کتاب به صورت بنیادی و ۱۸۶۰ جلد کتاب به صورت ایزویی و ۲۲۲۲ جلد کتاب دیجیتال فهرستنویسی شده است. همچنین اصلاحات لازم روی  ۴۵۷ جلد کتاب که سابقا فهرست شده بود، انجام پذیرفت.
وی افزود: در بخش نرم افزارها، ۳۲ نرم افزار فهرست نویسی شده و ثبت آن صورت پذیرفته است. در بخش مجلات چاپی و دیجیتال ۶۵ مجله فهرستنویسی و ثبت و مهر و موم شده، تگ امنیتی آن الصاق گردیده و QR مجله گرفته شده و در قفسه جای گذاری شده است. همچنین ۹۵۱ جلد مجله دانلود و به نرم افزار پارس آذرخش الحاق گردیده است.
مدیر کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهایی گفت: در سال جاری ۲۲۹۰ جلد کتاب ثبت و آماده سازی و ۳۴۶۷ صفحه اسکن شده است.  ورود اطلاعات ۲۲۲۳ کتاب دیجیتال در نرم افزار صورت پذیرفته است. همچنین ۱۴۳۸۲جلد کتاب در قفسه ها جای گذاری شده، ۲۱ جلد کتاب صحافی و مرمت و ۱۴۵ جلد کتاب وجین شده است.
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما