شنبه 8 ارديبهشت 1403   10:38:36

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) برگزار شد:

گرامیداشت هفته پژوهش در موسسه امام رضا علیه السلام

  • خلاصه :مراسم گرامیداشت هفته پژوهش با حضور مسئولین و دانش پژوهان موسسه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین استاد پارسانیا برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در روز یکشنبه دهم دی ماه در موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام برگزار شد. در این مراسم، که با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر مریجی ریاست موسسه برگزار شد، مسئولین و دانش پژوهان موسسه حضور داشتند. در ابتدای مراسم حجت الاسلام میرزاپور، معاون پژوهش موسسه ضمن خیر مقدم به طلاب و اساتید و مسئولان حاضر در مراسم، اولویت های برنامه های معاونت پژوهش را مسائل ۱۵ گانه قطب های علمی و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی عنوان کرد که عیناً اولویت های پژوهشی مورد نیاز نظام اسلامی است که اخیراً معاونت پژوهش حوزه علمیه قم نیز آنها را به مراکز حوزوی ابلاغ نموده است.
معاون پژوهش موسسه امام رضا علیه السلام ضمن تأکید بر ظرفیت بالای موسسه به عنوان اولین مرکز تخصصی حوزوی که موفق به اخذ مجوز فعالیت دائمی از حوزه علمیه قم شده است؛ به برگزاری اولین کرسی ترویجی در این موسسه در سال گذشته اشاره نمود. 
سپس مهندس علی غلامی، کارشناس فناوری اطلاعات موسسه ضمن رونمایی از پرتال «پژوهش نما» ویژگی های این پرتال را بر شمرد. وی معرفی کتب تولیدی اساتید و دانش پژوهان موسسه و همچنین معرفی مشخصات پایان نامه های دفاع شده در موسسه را علاوه بر نمایش تمامی مجلدات فصلنامه تخصصی «اسلام پژوهان» از امکانات این پرتال نام برد. قابلیت جستجوی کتاب و مقالات از دیگر مشخصات برجسته این پرتال می باشد.
وی بیان کرد طراحی این پرتال که بالغ بر دو سال طول کشیده است با دو هدف معرفی و تقدیر از پژوهشگران موسسه و بهبود فرایند ارسال مقالات به فصلنامه اسلام پژوهان انجام شده است.
همچنین در این مراسم از اپلیکیشن «دانش پژوه» بر بستر اندروید رونمایی شد. این نرم افزار موبایلی نیز توسط اداره فناوری اطلاعات موسسه امام رضا علیه السلام تولید شده و دارای دسترسی مستقیم به تمامی کانال های اطلاع رسانی، شبکه های اجتماعی و اطلاعاتی موردنیاز دانش پژوهان موسسه و تمامی پایگاه های اینترنتی علمی، آموزشی و پژوهشی می باشد.
در انتهای مراسم نیز حجت الاسلام والمسلمین استاد پارسانیا ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته، هرگونه تلاش در مسیر کشف معرفت و تولید علوم موردنیاز اسلامی را وظیفه اصلی مراکز علمی و نهادهای حوزوی دانست و اینگونه فعالیت ها را ماییه رشد و بالندگی و رفع نیازهای نظام اسلامی عنوان کرد.
وی مراکز حوزوی و اسلامی تحت اشراف مقام معظم رهبری دام عزه را راهبردی و اثرگذار و کنش گر نامید که باید هویت اسلامی و شناخت درست از این هویت را به جامعه اسلامی تزریق نمایند. وی در ادامه تعریف درست از علم و معرفت و چیستی علم دینی و شناخت و عرضه لوازم علم دینی را رسالت بزرگی دانست که اینگونه مراکز، عهده دار آن هستند. وی غایت نهایی علم دینی را واقعیت بخشی به همه امور و پدیده های دینی و دینی شدن جامعه دانست.
در انتهای مراسم از دو دانش پژوه برتر موسسه آقایان حجت الاسلام جعفر علی نقی دانش پژوه سطح چهار رشته شیعه شناسی و همچنین جناب آقای محمد میرخانی دانش پژوه سطح سه رشته مشاوره اسلامی با اهدای لوح و جوایز، تقدیر شد..
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما