شنبه 8 ارديبهشت 1403   22:55:14

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

برگزاری آیین آغاز سال تحصیلی جدید موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)

  • خلاصه :آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) با حضور پرشور دانشجویان این موسسه برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، در این مراسم که در سالن همایش امام حسین (ع) برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین شمس‌الله مریجی رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) پس از خیر مقدم به  دانش پژوهان و اساتید موسسه ,و تسلیت شهادت حضرت معصومه(س) با بیان روایتی از رسول اکرم (ص) گفت: پيامبر خدا(ص) فرمودند: «حقيقتى را بگويم : لقمان پيامبر نبود، امّا بنده‌اى بود كه زياد مى‌انديشيد و يقينى نيكو و راستين داشت. خدا را دوست مى‌داشت و خدا هم دوستدار او شد و نعمت حكمت را به وى ارزانى داشت.»
مریجی گفت: پیامبر اکرم(ص) در ادامه روایت می‌فرمایند:« لقمان نيمروزى در حالى كه خوابيده بود، ندايى به او رسيد كه : اى لقمان! آيا مى‌خواهى خداوند تو را خليفه خود در روى زمين كند تا ميان مردم به حق حكم كنى؟ لقمان در جواب آن ندا گفت : اگر پروردگارم مرا مخيّر سازد، عافيت را مى‌پذيرم و بلا (گرفتارى) را نمی‌پذيرم ولى اگر او اراده كرده كه مرا خليفه گرداند، به جان و دل می‌پذيرم؛ زيرا می‌دانم كه اگر اين كار را با من بكند خودش نيز مرا يارى و نگهدارى مى كند.»
فرشتگان كه لقمان آنها را نمی‌ديد، گفتند : چرا، اى لقمان؟ گفت : زيرا داورى سخت ترين و دشوارترين منزلگاه هاست و ظلم (تضييع حقّ) از هر سو آن را فرا مى‌گيرد. اگر در داورى راه صواب رود اميد نجات دارد [نه يقين به آن] و اگر راه خطا پيمايد راه بهشت را اشتباه پيموده است. اگر كسى در دنيا خوار و بى نام و نشان باشد و در آخرت شريف و آبرومند، بهتر است از اينكه در دنيا شريف و ارجمند باشد و در آخرت خوار و بى مقدار و كسى كه دنيا را بر آخرت برگزيند، دنيا از دستش مى رود و به آخرت هم نمى‌رسد.
فرشتگان از منطق و گفتار زيباى او به شگفت آمدند. لقمان به خواب رفت و در عالم خواب به او حكمت داده شد و چون از خواب بيدار شد، سخنان حكمت آميز مى‌گفت و براى داوود، حكيمانه وزارت مى‌كرد. داوود به او گفت : خوشا به حالت اى لقمان! حكمت به تو داده شد و بلا و گرفتارى [خلافت و داورى ميان مردم] از تو برداشته شد.»
رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) گفت: ابتدائا اجازه دهید وفات شهادت گونه حضرت معصومه(س) را تسلیت بگویم و شهادت مظلومانه فلسطینی‌ها و مظلومان امروز جهان بشریت و طفلانی که چند صباحی فرصت نفس کشیدن در این عالم را پیدا نکردند. ان شاء الله به لطف خداوند و به حرمت خون این  مظلومان طومار این رژیم غاصب  و به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) غده سرطانی از این منظقه برکنده شود و خداوند  با لطف و عنایت خود آرامش را در دل ستمدیدگان فلسطینی که روزهای سختی را تجربه می کنند ایجاد کند.
وی در ادامه به حدیث رسول الله اشاره کرده و گفت: حکمت و دانش از ودیعه¬های الهی است، تلاش کنیم با بهره¬گیری از لطف الهی و عنایات امام زمان(عج)، خود را مسلح به سلاح حکمت و دانش کنیم که در این صورت از بسیاری از ناملایمات پیش رو مصون خواهیم ماند. 
رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) گفت: ما طلاب علوم دینی  باید این را خوب درک کنیم که در مسیر قال الباقر(ع) و قال الصادق (ع) بودن و خواندن مباحث تاریخ اهل بیت و تاریخ اسلام  توفیقات بزرگی است که نصیب هر کسی نمی‌شود. 
مریجی  افزود: دوستان عزیز دنیا بالا و پایین دارد اما آنچه ارزش دارد ماندن در مسیر اسلام، قرآن و اهل بیت علیهم اسلام است. شما جوان هستید و در همین اول راه  در موسسه‌ای بنام امام رضا(ع) درس می‌خوانید حتی  از اسمش هم می توانید بهره ببرید. ما در پناه امام رضا(ع) هستیم تلاش کنیم در مسیری که اهل بیت برای ما ترسیم کرده‌اند به درستی جلو برویم. 
لازم به ذکر است در پایان این گردهمایی از 7 نفر از دانشجویان برتر سال تحصیلی گذشته( 1402-1401) تقدیر و تجلیل شد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما