سه‌شنبه 11 ارديبهشت 1403   08:27:30

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت:

ملاهای محلی و مبلغان بومی سرمایه های معنوی دفتر تبلیغات اسلامی

  • خلاصه :حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در جمع ملاهای محلی و مکتبی استان های کرمان و سیستان و بلوچستان بیان کرد: ملاهای محلی و مبلغان بومی با توجه به گستره فعالیت های اجتماعی، خدماتی و دینی که دارند به عنوان یک سرمایه های معنوی برای دفتر تبلیغات سلامی می باشند.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در جمع ملاهای محلی و مکتبی استان های کرمان و سیستان و بلوچستان از فعالیت های گسترده آنان در عرصه های اجتماعی، خدماتی و دینی تشکر و مطالبی را بیان نمود.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد بیان کرد: نیمی از قرآن کریم به بیان تاریخ صدیقین، شهدا، صالحین و انبیاء پرداخته شده است، سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا قرآن کتاب قصه و برای سرگرمی بشر نازل شده یا به دنبال این است که بگوید راه هدایت و مستقیمی که مشخص کرده است، در طول تاریخ افرادی بوده اند که با سختی های های فراوان این مسیر و دستورات را در مقام عمل به اثبات رسانده اند.

وی در ادامه «معرفی الگو» را  یکی از راهبردی ترین مطالب قرآن برشمرد و افزود: حضرت ابراهیم، حضرت موسی، پیامبر اکرم(ص) افرادی هستند که توانسته اند راه هدایت و بندگی را با تمام سختی هایش طی نمایند و به دیگران بیاموزند که این مسیر پیمودنی است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: سوره حمد که خلاصه قرآن می باشد و مومنین روزانه در نمازهای یومیه حداقل 10 بار آن را تلاوت می کنند، بعد از آیه «اِهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِیمَ» که به عنوان خواسته بنده از خدای خویش می باشد، به بیان صفات راه مستقیم نپرداخته است بلکه بلافاصله افرادی که در این مسیر می باشند را در حوزه ایجابی «صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ» افرادی که به آنان نعمت داده شده است و در حوزه سلبی «غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلَا الضَّالِّينَ» کسانی که خدا به آنان غضب نکرده و گمراه هم نیستند، مشخص نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد اظهار داشت: در آیه 69 سوره نساء «وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَٰئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ ۚ وَحَسُنَ أُولَٰئِكَ رَفِيقًا» به صورت مشخص افرادی که به آنها نعمت خاص داده شده است معرفی شده و "صراط مستقیم" زمانی محقق می گردد که مومنان احساس معیت و همراهی با پیامبر اکرم(ص) و صدیقان که در راس آن حضرت حضرت علی(ع)  است، قرار گیرند.

وی ادامه داد: در حوزه سلبی «غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلَا الضَّالِّينَ»، خداوند متعال ظالمین را افرادی می داند که در مسیر مستقیم و هدایت قرار نگرفته اند و با توجه به روایات، ظالمین همان گنه کاران اند و «مغضوبین» کسانی هستند که علاوه بر اینکه خود در مسیر تباهی قرار دارند، در تلاش هستند که دیگران را نیز به گمراهی بکشانند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در پایان مطالب خود، بر ضرورت ثبت فعالیت های ملاهای محلی و مبلغان بومی در یک سامانه مشخص تاکید کرد و گفت: در خصوص فعالیت های ملاهای محلی و مبلغان بومی از مهمترین موضوعات ثبت و ضبط سوابق فعالیت های آنان در یک سامانه مشخص می باشد که لازمه این اقدام تهیه پرونده های الکترونیکی می باشد. دفتر تبلیغات اسلامی وجود این عزیزان در مناطق مختلف را به عنوان یک سرمایه معنوی برای خود بر می شمرد و در تلاش هستیم تا خدمات بیشتر و منظم تر برای این بزرگواران رقم بخورد
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما