يكشنبه 9 ارديبهشت 1403   03:59:18

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

بازدید دانشجویان رسانه دانشگاه باقرالعلوم(ع) از دانشگاه دولتی علوم انسانی روسیه

  • خلاصه :دانشجویان اعزامی دانشگاه باقرالعلوم(ع) به روسیه با حضور در دانشگاه دولتی علوم انسانی روسیه، از بخش‌های مختلف آن بازدید کردند.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، دانشجویان مدیریت رسانه دانشگاه باقرالعلوم(ع) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی، در ادامه دیدارهای خود در سفر علمی روسیه، به بازدید از دانشگاه علوم انسانی روسیه پرداختند. این دانشگاه یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های روسیه در حوزه علوم انسانی است. 

دانشگاه علوم انسانی روسیه در حال حاضر با 200 دانشگاه در سراسر دنیا همکاری می‌کند که از این تعداد 6 دانشگاه ایرانی هستند. این مرکز برگزارکننده 7 مدرسه تابستانه و 2 مدرسه زمستانه است و تنها در دانشکده رسانه این دانشگاه 700 دانشجو مشغول به تحصیل در حوزه‌های خبرنگاری، خبرنگاری بین‌المللی و رسانه‌های تصویری در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

تمرکز این دانشگاه در حوزه رسانه متوجه بر رویکرد عملیاتی و کاربردی است؛ هرچند دانشجویان رسانه بحث‌های نظری مربوطه را نیز فرا می‌گیرند. به عنوان مثال هر دانشجو باید از هفته شروع تحصیل خود با توجه به تجربیات قبلی و آموزش‌های فراگیری شده یک پروژه ویدئویی را تهیه و تولید کند. 

از جمله فعالیت‌های کاربردی این دانشگاه راه‌اندازی مرکز خبرنگاری کاربردی است که دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیلی می‌توانند در این مرکز فعالیت کنند. از دیگر پروژه‌هایی که دانشجویان موظف به انجام آن هستند ساخت مستند در مورد وقایع و یا شخصیت‌های مهم تاریخی است تا بتوانند تاریخ گذشته خود را زنده و پویا نگه‌دارند.

مطالعات منطقه‌ای در این دانشگاه در 20 منطقه دنیا دارای حوزه‌های مطالعاتی است و پروژه‌های تحقیقاتی مختلفی را بر روی این مناطق انجام می‌دهد.

در این بازدید پس از بیان تاریخچه، فعالیت‌ها و دستاوردهای دانشگاه باقرالعلوم(ع)، زمینه‌های همکاری دو دانشگاه در خصوص میزبانی دانشگاه روسی از دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم(ع)، برگزاری مدارس تابستانه و زمستانه، پذیرش دانشجویان روسی، برگزاری دوره‌های آموزشی، همکاری در خصوص تحقیقات و نگارش متون علمی فراهم شد. 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما