دوشنبه 10 ارديبهشت 1403   13:54:00

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی مطرح کرد؛

لزوم توجه انضمامی به مدیریت سازمانی در پژوهش ها

  • خلاصه :رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: لازم است در پژوهش های مختلف به صورت انضمامی به مسئله مدیریت سازمانی نیز توجه شود.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز ) حجت الاسلام والمسلمین عبدالله نظرزاده در مراسم روز پژوهش و توسعه مدیریت و منابع دفتر تبلیغات اسلامی به تشریح موضوع «حکمرانی و روش های نوین پژوهش» پرداخت و گفت: یکی از اهداف دانش و مهمترین آن ها شناخت به معنای شناخت موضوع خودش می باشد. مثلاً دانش پزشکی می کوشد در وهله اول تمام اجزای بدن انسان را بشناسد.
وی افزود: دومین هدف دانش، پیش بینی در مورد موضوع خودش می باشد.
رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: کنترل، سومین هدف اصلی هر دانشی است تا موضوع مورد نظرش در مسیر اصلی خود قرار گیرد.
وی سپس به تشریح دانش مدرن شناخت سازمان ها و پیش بینی و کنترل عوارض آن ها پرداخت و گفت: در این حوزه تلاش می شود در وهله اول شناسایی و پیش بینی دقیقی از سازمان اتفاق بیفتد و در مرحله بعد تمام برنامه ریزی ها معطوف به کنترل اتفاقات و عوارض ممکن برای سازمان می گردد.
حجت الاسلام والمسلمین نظرزاده ایجاد وجه انضمامی در پژوهش ها را یکی از لوازم مدیریت صحیح سازمانی برشمرد و تصریح کرد: لازم است در پژوهش های مختلف به صورت انضمامی به مسئله مدیریت سازمانی نیز توجه شود.
وی با اشاره به اهمیت وجه عملی و میدان تأثیرگذاری در حوزه حکمرانی افزود: هر اتفاقی در جامعه انسانی دارای یک عقبه حکمرانی است که در رقم زدن فعل و انفعالات افراد ذی نقش می باشد. 
رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی بیان داشت: باید دانست چرخه حکمرانی در مورد مدارس یک کشور شامل تمام افراد و عوامل تأثیرگذار روی اذهان دانش آموزان است و فقط نظام سیاسی به تنهایی عامل ایجاد کنش های کودکان و نوجوانان نمی باشد.
وی گفت: باید علاوه بر شناخت تمام عوامل تشکیل دهنده چرخه حکمرانی، راه های صحیح مواجهه با آن ها و کنترل و هدایتشان نیز فهم شود.
حجت الاسلام والمسلمین نظرزاده اظهار کرد: عوامل ستادی دفتر تبلیغات اسلامی، باید بررسی کنند که مبانی و اصول سازمان نسبت به پژوهش چگونه است. اینکه پژوهش چه نقشی در کل تشکیلات دفتر تبلیغات دارد، باید مورد توجه قرار گیرد.
وی در پایان با تأکید بر اهمیت ایجاد آرامش و پشتیبانی جامع از محققین اظهار داشت: می بایست ستاد بتواند تمام عوامل تأثیرگذار بر آرامش پژوهشگران را بررسی نماید و تا آنجا که مقدور است آن ها را تأمین کند تا شاهد عملکرد هرچه بهتر محققین برای پاسخ به نیازهای علمی جامعه و نظام اسلامی باشیم.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما