اخلاق‌نامه آيت‌الله قاضي تدوين شد دبير علمي كنگره بزرگداشت آيت‌الله قاضي گفت: اخلاق‌نامه آيت‌الله قاضي با بهره‌گيري از آثار اين عالم بزرگ تدوين شده و در اختيار جوانان قرار خواهد گرفت. به گزارش خبرگزاري فارس از قم حجت‌الاسلام احمد غروي در ديدار اعضاي هيئت علمي و اجرايي كنگره بزرگداشت آيت‌الله سيد علي قاضي با آيت‌الله ملكوتي در قم اظهار كرد: اين كنگره عظيم از سوي اداره‌ كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي و با همكاري بنياد نيمه شعبان برگزار خواهد شد.

وي با اشاره به فراخوان مقالات اين كنگره از اسفندماه سال گذشته افزود: تاكنون بيش از 142 چكيده مقاله و 25 مقاله به دبيرخانه اين كنگره ارسال شده و جلسات متعددي نيز به همين منظور تشكيل شده است.

دبير علمي كنگره بزرگداشت آيت‌الله قاضي با بيان اينكه نگارش 30 مقاله نيز به صورت سفارشي در حال انجام است گفت: سعي داريم مجموعه مطالبي از نكات معنوي زندگي آيت‌الله قاضي را جمع‌آوري كنيم و به همين منظور تاكنون دو شماره خبرنامه حاوي اين مطالب تدوين و به چاپ رسيده است.

وي از گردآوري اخلاق‌نامه آيت‌الله قاضي ويژه جوانان خبر داد و ابراز كرد: اين اخلاق‌نامه ارزشمند برگرفته از آثار اين عالم وارسته بوده و در روز برگزاري كنگره، در ميان شركت‌كنندگان توزيع خواهد شد.

غروي با ابراز تأسف از تبليغات مربوط به برخي عرفان‌هاي كاذب در سطح جامعه بيان داشت: اين مكاتب برخلاف معنويت اصيل هستند به همين دليل و به منظور زدودن آثار آنها، سعي داريم كه عرفان آيت‌الله قاضي را بر اساس مستندات موجود تدوين كرده و در اختيار اقشار مختلف جامعه قرار دهيم.

دبير علمي كنگره بزرگداشت آيت‌الله قاضي با تاكيد بر بعد فقهي شخصيتي اين عالم بزرگ شيعه گفت: عرفان آيت‌الله قاضي برگرفته از بعد فقهي وي است زيرا ايشان تنها در عرفان سرآمد نبود بلكه در جنبه فقهي نيز از جمله بزرگان به شمار مي‌رفت و در اين زمينه آثار متعددي از خود به يادگار گذاشت.

وي افزود: اميدواريم مجموعه فعاليت‌هاي انجام شده در زمينه برگزاري كنگره بزرگداشت آيت‌الله قاضي موجب آشنايي جامعه علمي كشور به ويژه حوزه‌هاي علميه و طلاب علوم ديني با ابعاد شخصيتي اين عالم وارسته شود.

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مرکز اخلاق و تربیت اسلامی
مجری سایت : شرکت سیگما