رونمايي از كتاب فلسفه تعليم و تربيت اسلامي رونمايي از كتاب‌فلسفه تعليم‌و تربيت اسلامي كه زير نظر آيت‌الله مصباح تدوين شده است

«فلسفه‌ي تعليم و تربيت اسلامي» نام كتابي‌ست كه به تازگي در اين حوزه تعليم و تربيت به چاپ رسيده و حكايت‌گر تلاش ارزشمندي ست كه حجج اسلام«مجتبي مصباح»، «محمود فتحعلي» و «حسن يوسفيان» براي تدوين فلسفه‌ي تعليم و تربيت اسلامي به گونه اي نظام دار و عالمانه، انجام داده اند.

اين كتاب زير نظر آيت الله محمدتقي مصباح يزدي تاليف شده و محصول  60 سال مطالعه‌ي ايشان قلمداد شده است. در بخش اول اين كتاب، مفاهيم تعليم و تربيت و فلسفه‌ي آن وهمچنين تعليم و تربيت اسلامي و فلسفه‌ي آن بررسي شده اند.

در بخش دوم به مباني معرفت شناختي، هستي شناختي، الهياتي، انسان شناختي و ارزش شناختي تعليم و تربيت اسلامي پرداخته شده و در بخش سوم اهداف، اصول،ساحت ها، مراحل،عوامل، موانع و روش هاي تعليم و تربيت اسلامي تبيين گشته اند.

اين كتاب توسط انتشارات مدرسه (وابسته به سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي) در 540 صفحه و به بهاي 70000 ريال به چاپ رسيده است.

تحريريه‌ي تارنماي تخصصي علوم تربيتي رب، قصد آن دارد تا در دومين جلسه ي رونمايي كه برگزار مي كند، به اين كتاب پرداخته و جايگاه آن را از نگاه جامعه ي علمي كشور تبيين كرده و همچنين به بررسي نسبت اين كتاب در مقايسه با آثار مشابه بپردازد.

نويسندگان كتاب- حجج اسلام،«مجتبي مصباح»،«محمود فتحعلي» و «حسن يوسفيان»- در اين جلسه به ايراد گفتارهايي مي پردازند.

اين جلسه در روز سه‌شنبه 23 اسفندماه ساعت 10 صبح در اتاق شوراي دانشكده روان‌شناسي و علوم تربيتي دانشگاه تهران؛ واقع در تقاطع بزرگراه چمران و جلال آل احمد، روبروي كوي نصر، نبش خيابان نسيم برگزار مي‌شود.

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مرکز اخلاق و تربیت اسلامی
مجری سایت : شرکت سیگما