كتاب «مباني و رهيافت هاي اخلاق زيست محيطي» منتشر شد كتاب «مباني و رهيافت هاي اخلاق زيست محيطي» به همت مؤسسه پژوهشي حكمت و فلسفه ايران منتشر شد. به گزارش خبرگزاري مهر، كتاب« مباني و رهيافت هاي اخلاق زيست محيطي» به قلم احمدعابدي سروستاني، منصور شاه ولي، سيد مصطفي محقق داماد به همت انتشارات مؤسسه پژوهشي حكمت و فلسفه ايران منتشر شد.
فصل اول كتاب ضمن بيان تعريف و محدوده اخلاق زيست محيطي، به ناتواني راه حل هاي به كار رفته در حلّ بحران هاي زيست محيطي اشاره مي كند و با ذكر دلايل اين ناتواني، به اهميّت و ضرورت طرح اخلاق زيست محيطي در مقابله با اين بحران ها مي پردازد. فصل دوم، اختصاص به مباني اخلاق و اخلاق زيست محيطي و ارتباط آنها با يكديگر دارد.
فصل سوم به كانون هاي ارزش ذاتي و رهيافت هاي ارائه شده دراخلاق زيست محيطي پرداخته است. در اين فصل، هر كدام از اين رهيافت ها توضيح داده شده اند و هر رهيافت از منظر دو پرسش اساسي اخلاق مورد بررسي قرار گرفته اند. فصل چهارم به طور اختصاصي به كانون ارزشي دين محور مي پردازد و ضمن طرح ضرورت استفاده از سنّت اديان در تبيين اخلاق زيست محيطي، به ايرادهاي وارد شده به اديان ابراهيمي در حفاظت از محيط زيست پاسخ مي دهد.
در فصل پنجم، اخلاق زيست محيطي اسلامي و ويژگي هاي آن بررسي مي شود و بر مبناي آن، يك رهيافت جديد در اخلاق زيست محيطي با نام «خودبوم شناسي» معرفي و شرح داده شده است. در نهايت، فصل ششم كتاب به جمع بندي و ارائة چند رهنمود، به منظور انجام پژوهش و آموزش پيرامون اخلاق زيست محيطي، بر مبناي رهيافت خودبوم شناسي، پرداخته است.
كتاب «مباني و رهيافت هاي اخلاق زيست محيطي» به همت مؤسسه پژوهشي حكمت و فلسفه ايران و با همكاري انجمن حكمت و فلسفه ايران به قلم احمد عابدي سروستاني، منصور شاه ولي، سيدمصطفي محقق داماد و با ويراستاري شهين اعواني در500 نسخه و به بهاي 50000 ريال منتشر شده است.
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مرکز اخلاق و تربیت اسلامی
مجری سایت : شرکت سیگما