اخلاق و مباحث خرد اثر آيت‌الله‌العظمي مجتبي تهراني منتشر شد اخلاق و مباحث خرد از مجموعه اخلاق الاهي به همت سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي منتشر شد. به گزارش خبرگزاري مهر، از آنجا كه يكي از نيازهاي فوري و مبرم انسان معاصر آگاهي استدلال پذير و بهره وري آگاهانه از آموزه هاي اخلاقي اسلام است. پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي بر آن شد تا در پاسخ به اين نياز، درس هاي اخلاق حضرت آيت الله تهراني( دام ظله الشريف) را با قالبي روزآمد در اختيار مخاطبان خود قرار دهد.

گفتني است كه حضرت آيـت الله العظمي تهراني از استوانه هاي معروف علم و فضيلت عصر ما به شمار است و ساليان متمادي است كه شيفتگان علوم اهل بيت از فيض سخنان ايشان در باب اخلاق و عرفان و ساير دانش ها بهره مي برند. حوزه درس فقه و اصول جناب ايشان در شمار و بلكه در صدر حوزه هاي علمي تهران است.

التزام باورمند به آموزه هاي اخلاقي اسلام منوط به شناخت اهداف، مباني و آموزه هاي اخلاقي اسلام است كه از آن به نظام اخلاقي اسلام تعبير مي شود.

دستيابي به نتيجه اخلاق ورزي كه از منظر يك دين آسماني چيزي جز كمال و سعادت انسان نيست، به چند چيز بستگي دارد: 1.آشنايي با آموزه هاي اخلاقي و شيوه ها و روش هاي كاربست آنها، 2.آگاهي از ترتيب قواعد و اصول اخلاقي از حيث اهميت و تأثير و تأثر و 3.دانستن راهكارها و توانايي حفظ آورده هاي تهذيبي

مجموعه اين آگاهي و آشنايي افزون بر نتايج پيش گفته، منطق متين و استدلال محور مكتب اسلام را آشكار مي كند و از اين رهگذر نيز فطرت هاي پاك بشري را به اين دين آسماني و آموزه هاي الاهي آن فرا مي خواند.

كتاب حاضر در بخش اول، رسيدگي به اين مباحث را بر عهده دارد و در بخش دوم به بحث از نيروي خِرَد به عنوان اساسي ترين نيروي نفساني و فضائل و رذائل مستند به آن پرداخته، راهكارهاي درمان رذائل و كسب فضائل اين نيروي ارزشمند را بيان مي كند.

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مرکز اخلاق و تربیت اسلامی
مجری سایت : شرکت سیگما