احمدپور
قواعد اخلاقی در منابع اسلامی به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی(ایسکا) پروژه قواعد اخلاقی در منابع اسلامی در مرکز اخلاق و تربیت اسلامی دنبال می شود.

مجری پروژه "قواعد اخلاقی در منابع اسلامی" با بیان اینکه چنین موضوعی تا کنون به طور مستقل مورد توجه نویسندگان و اندیشمندان اسلامی قرار نگرفته است افزود: تلاش ما در این پروژه به اصتیاد اصول و قواعد اخلاق اسلامی متمرکز شده است.

حجت الاسلام مهدی احمدپور توضیح داد: با توجه به وجود قواعد همنام در برخی علوم که از لحاظ محتوایی گستره متفاوتی دارند، اصتیاد و استنباط اصول و قواعد علوم با مشخص کردن دامنه هر علم و نعیین روابط بین آنها ، بستر مقایسه را فراهم کرده و به محقق این امکان را می دهد رابطه، عدم ارتباط و مرز مشترک علوم را به خوبی بشناسد.

وی در رابطه با میزان پیشرفت پروژه خود گفت: هم اکنون در حال جمع آوری قواعد هستیم که تاکنون موفق به پیدا کردن 10 مورد از قواعد اخلاقی شده ایم اما هنوز نمی دانیم که آیا با مطالعه و تحقیق بیشتر قواعد دیگری کشف خواهدشد؟ و یا اینکه می توان این قواعد را در قواعد کلی تری محدود کرد یا خیر؟ نهایتا پیش بینی می کنیم بتوان بین 15 تا 20 قاعده اخلاق اسلامی را کشف و تبیین کرد.

وی در پایان متذکر شد که این پروژه از اواسط سال 91 آغاز و طبق پیش بینی ها تا اوایل مهرماه امسال به پایان خواهد رسید.

 

انتهای پیام/ 115

منبع: اختصاصی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی(ایسکا)
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مرکز اخلاق و تربیت اسلامی
مجری سایت : شرکت سیگما