6 دانشكده در مؤسسه آموزش عالي اخلاق و تربيت ايجاد مي‌شود معاون آموزش مؤسسه آموزش عالي اخلاق و تربيت از تاسيس 6 دانشكده در اين مؤسسه در برنامه چشم‌انداز پنج ساله خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از مركز خبر حوزه، حجت‌الاسلام محمدصادق سنگي با اشاره به اينكه پيگيري‌هاي لازم براي تاسيس اين مؤسسه از سال 86 آغاز شد ابراز كرد: بيش از دو سال طول كشيد تا مجوز اين مؤسسه از وزارت علوم اخذ شد.

وي همچنين افزود: ما پس از فراهم كردن مقدمات از سال گذشته رسما كار خود را شروع كرديم، البته قبل از وزارت علوم، ما مجوزي از وزارت ارشاد براي فعاليت‌هاي فرهنگي گرفتيم.

سنگي اضافه كرد: با همين مجوز دوره‌هاي مشاوره و اخلاق كاربردي را از سال 89 با 54 طلبه آغاز كرديم كه البته اين دوره‌ها در حال حاضر متصل به دوره‌هاي رسمي مؤسسه شده است.

وي در ادامه با بيان اينكه اخلاق و تربيت و همه علوم مرتبط با آن جزو قلمرو كاري ماست گفت: نياز جامعه به مباحث اخلاقي و تربيتي امر بديهي است و هر چه جلوتر مي‌رويم، اين نياز بيشتر مي‌شود و لذا تدوين يك نظام جامع اخلاق و تربيت يك امر الزامي است.

وي خاطر نشان كرد: بي‌شك ما اگر بخواهيم اهداف مقدس انقلاب اسلامي را پيگيري و دنبال كنيم، نياز به تدوين و ارائه يك نظام جامع اخلاقي داريم.

معاون آموزش مؤسسه اخلاق و تربيت بيان داشت: در سال جديد تحصيلي از طريق آزمون سراسري، دو رشته اخلاق كاربردي و روانشناسي اسلامي را پذيرش مي‌كنيم، ضمن اينكه مجوز يك آزمون اختصاصي را داريم كه اميدواريم بتوانيم در چهار رشته آن را برگزار كنيم.

وي افزود: ما در اين مؤسسه از اساتيد حوزوي و دانشگاهي بهره مي‌گيريم كه البته اساتيد دانشگاهي ما نيز دغدغه‌هاي حوزوي و معنوي دارند.

سنگي تاكيد كرد: در برنامه جامع اين مؤسسه تاسيس شش دانشكده اخلاق، تربيت، روانشناسي، مطالعات خانواده، تربيت مربي اخلاق و عرفان پيش‌بيني شده كه اميدواريم در مدت پنج سال اين دانشكده‌ها را ايجاد كنيم.

وي گفت: به لطف و عنايت مقام معظم رهبري در سايت دانشگاهي پرديسان زميني را به ما اختصاص داده‌اند كه با حل شدن مشكل بودجه در سال‌هاي آتي به تدريج كار ساخت و ساز را آغاز مي‌كنيم.

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مرکز اخلاق و تربیت اسلامی
مجری سایت : شرکت سیگما