چيستي و چرايي اخلاق كاربردي بررسي شد نخستين نشست علمي - پژوهشي گروه اخلاق اسلامي دانشگاه مجازي المصطفي با همت معاونت پژوهشي اين دانشگاه برگزار شد. به گزارش خبرگزاري مهر،‌ در اين نشست، يكي از صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه و عضو هيئت علمي و مدير گروه اخلاق كاربردي مركز علوم و تربيت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، به تبيين مفهوم اخلاق كاربردي و شاخه هاي آن پرداخت.

حجت الاسلام احمد اسلامي ضمن تبيين موضوع، اخلاق را از مقوله عمل كردن و به كاربردن معرفي كرد و گفت: دانش اخلاق كاربردي همچون چراغي گسترده است كه عرصه هاي چالش خيز را مشخص كرده و به حل آن مي پردازد.

وي ادامه داد: بنابراين اخلاق كاربردي تمام عرصه هاي عيني زندگي را در بر مي گيرد، به گونه اي كه حتي امروزه برخي معتقدند اخلاق كاربردي از حيث تقدم، مقدم بر اخلاق نظري است، چرا كه تصميم گيري هاي اخلاقي روزمره بسيار زياد است و اخلاق كاربردي در تمام عرصه هاي زندگي حضور دارد.

مدير گروه اخلاق كاربردي مركز علوم و تربيت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي در بخش ديگر سخنان خود با بيان اينكه اخلاق حرفه اي كه به بررسي اخلاق در حرفه ها و مشاغل داراي آرمان مي پردازد، زير مجموعه اخلاق كاربردي است تصريح كرد: اخلاق حرفه اي داراي طبقات گسترده و به تناسب هر موضوع و رشته اي قابل بررسي است كه اخلاق ورزش، اخلاق رسانه، اخلاق سينما و ... از جمله اين موارد است.

همچنين وي در بخش ديگري از جلسه به موضوع اخلاق سازماني پرداخته و دليل عدم موفقيت سازمان ها را درك معيوب مديران و استراتژيست هاي سازمان در مسئوليت حقوقي و پاسخگويي و عملكرد ضعيف ايشان نسبت به مقوله اخلاق دانست.
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مرکز اخلاق و تربیت اسلامی
مجری سایت : شرکت سیگما