انتشار كتاب مهارت‌هاي زندگي گفتارهاي معصومين(ع) پيرامون سبك زندگي ديني درقالب كتاب مهارت‌هاي زندگي در 40 حديث در مشهد منتشر مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، حسين عباس‌زاده؛ مديرعامل مؤسسه فرهنگي «جمعيت فضيلت وحي»، صبح امروز در نشستي خبري اظهار داشت: انتشار كتاب مهارت‌هاي زندگي در 40 حديث در راستاي ارتقاي سطح اخلاق اجتماعي و در ادامه سلسله همايش‌هاي اخلاق فضيلت صورت مي‌گيرد.

وي افزود: رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در زمينه سبك زندگي ديني ضرورت توجه به اين موضوع را در آموزه‌هاي قرآن و عترت بيشتر مي‌كند.

وي با اشاره به چاپ كتاب در اين زمينه بيان كرد: اين كتاب شامل 14 فصل؛ مزين به نام معصومين(ع) است و سعي شده خلاصه‌اي از كليدي‌ترين رهنمودهاي هر يك از معصومين در قالب 40 حديث با موضوع مهارت‌هاي زندگي جمع‌آوري شود.

در ادامه، حجت‌الاسلام علي محسني‌مقدم؛ قائم‌مقام جمعيت فضيلت وحي نيز تصريح كرد: در سال گذشته سلسله همايش‌هايي با عنوان اخلاق موضوعي برگزار شد؛ كه امسال با توجه به پژوهش‌هاي انجام شده در زمينه فضائل اهل‌بيت عصمت و طهارت(ع) در نظر داريم نتيجه اين همايش‌ها را در كتابي با عنوان بررسي فضيلت‌هاي اخلاق كاربردي و سيره اجتماعي اهل البيت(ع) منتشر كنيم.

وي ادامه داد: اين كتاب در موضوعاتي با عناويني چون معيارهاي اساسي اخلاق در نگاه معصومين(ع)، اخلاق فضيلت و نكات كاربردي اخلاق اجتماعي از منظر ايشان، مباني اخلاق و فضيلت‌هاي وحياني و نقش آن در ارتقاي اخلاقي جامعه اسلامي تدوين شده است.

محسني‌مقدم گفت: از جمله اين ويژگي‌ها مي‌توان به كوتاه بودن و قابليت حفظ آسان احاديث منتخب، سادگي در ترجمه براي استفاده اقشار مختلف جامعه و كاربردي بودن آنها اشاره كرد.

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مرکز اخلاق و تربیت اسلامی
مجری سایت : شرکت سیگما