رئيس دفتر قم موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره): كتب اخلاقي امام خميني(ره) در حوزه‌هاي علميه تدريس شود به گزارش خبرنگار قدس آنلاين از قم، حجت‌الاسلام حبيب ‌الله موسوي در همايش امام خميني(ره)، حوزه و اخلاق در موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) در قم امام خميني(ره) را پرچم‌دار اخلاق حوزه در عصر خويش دانست و تصريح كرد: تلاش‌هاي اين رهبر بزرگوار موجب شد كه شاگردان بسياري تربيت شده و در حوزه به تدريس مشغول شوند.
رئيس دفتر قم موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) خواستار تدريس كتاب‌هاي اخلاقي امام خميني(ره) در حوزه علميه شد و اظهار داشت: برخي از اين آثار در دوره جواني ايشان به رشته تحرير درآمده است و اين همه از توفيق الهي بود.
حجت الاسلام موسوي بر ضرورت مطالعه كتاب هاي اخلاقي توسط طلاب تاكيد كرد و گفت: مدرسان حوزوي همواره اين مسئله را مدنظر داشته‌اند به طوري كه طلاب در همان اوايل و در كنار دروس فقهي، كتاب‌هاي اخلاقي را نيز مطالعه كرده و از محضر اساتيد اخلاق بهره‌مند مي‌شوند.
رئيس دفتر قم موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) توجه به اخلاق را از ويژگي‌هاي حوزه علميه در طول تاريخ دانست و تصريح كرد: اين مسئله بايد همچنان ادامه يابد زيرا علم بدون تهذيب، راه‌گشا نخواهد بود.
وي ادامه داد: همواره در حوزه‌هاي علميه اساتيدي كه خود متخلق به اصول اخلاقي بودند، دروس اخلاق را نيز به طلاب آموزش مي‌دادند و يكي از برجسته‌ترين آنها امام خميني(ره) بود كه علاوه بر تسلط كامل بر همه دانش‌هاي فقه، اصول و عرفان، در ارتباط با اخلاق نيز سرآمد بود.
حجت الاسلام موسوي تاكيد كرد: امام راحل(ره) ابتدا براي شاگردان خاص خود كلاس اخلاق داير كرده بود اما بعدها بازاريان و مردم عادي نيز از محضر ايشان استفاده مي‌كردند و برخي از علماي كنوني نيز جزو شاگردان ايشان هستند.
رئيس دفتر قم موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) جذابيت اخلاقي امام بر طلاب را مورد تاكيد قرار داد و افزود: انفاس قدسي ايشان نفوذ فراواني بر شاگردان داشت و آنها همواره منتظر شروع كلاس ‌هاي اخلاق امام بودند.
وي ادامه داد: شهيد مطهري در خصوص دروس اخلاقي امام خميني(ره) سخنان زيادي داشته و خود را سرمست از مباحث مطرح شده توسط ايشان مي‌دانست به طوري كه شديدا مورد تأثير امام بود و تا سال‌ها، پاي درس ايشان تلمّذ كرد.
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مرکز اخلاق و تربیت اسلامی
مجری سایت : شرکت سیگما