همايش اخلاق عملي در آينه كلام علوي برگزار مي‌شود مدرسه علميه خواهران حضرت خديجه(س)‌ تهران، براي همايش اخلاق عملي در آينه كلام علوي فراخوان آثارداد.  

به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از روابط عمومي مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران، نيره فضائلي مدير مدرسه علميه خواهران حضرت خديجه(س) تهران با بيان اينكه اين همايش در چهار محور اصلي برگزار مي‌شود تصريح كرد: اين محورها شامل آثار پژوهشي، آفرينش‌هاي ادبي، آفرينش‌هاي هنري و وبلاگ‌نويسي مي‌شود.

وي آثار پژوهشي قابل ارائه به اين همايش را شامل آثاري كه در موضوع اخلاق فردي در نهج‌البلاغه به كنكاش مي‌پردازند و آثاري كه در اخلاق شهروندي به تحقيق در نهج‌البلاغه مي‌پردازند ياد كرد و اظهار داشت: از جمله مسائل اخلاق فردي مي‌توان به مديريت فكر، مديريت زمان، مديريت بر خويشتن، رفق و مدارا، انضباط و اميدواري و از جمله مسائل اخلاق شهروندي مي‌توان به مديريت محيط زندگي، تعهد اجتماعي، مشاركت‌جويي و مسئوليت‌پذيري اشاره كرد.

مدير مدرسه علميه خواهران حضرت خديجه(س) تهران قالب‌هاي آثار قابل ارائه در محور آفرينش‌هاي ادبي را شامل داستان كوتاه، شعر، بازنويسي ادبي و روزنامه‌ديواري و قالب‌هاي قابل ارائه در محور آفرينش‌هاي هنري را شامل نقاشي، خطاطي، خوشنويسي و حجم‌سازي برشمرد.

وي مهلت ارسال آثار به اين همايش را 10 ارديبهشت ‌ماه سال آينده عنوان كرد و يادآور شد: همايش اخلاق عملي در آينه كلام علوي 31 ارديبهشت‌ماه سال آينده با همكاري بنياد نهج‌البلاغه، معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري و سازمان زيباسازي شهرداري تهران برگزار خواهد شد.

فضائلي با بيان اينكه عموم علاقه‌مندان مي‌توانند در فراخوان اين همايش شركت كنند يادآور شد: علاقه‌مندان براي كسب اطلاع بيشتر و ثبت‌نام در فراخوان مي‌توانند به آدرس اينترنتي www.womenhc.com مراجعه كنند.

وي هدف از برگزاري اين همايش را انس با آموزه‌هاي عملي نهج‌البلاغه و ترويج فرهنگ علوي در جامعه شيعي، ارتقاء فرهنگ شهروندي در سايه‌سار كلام حضرت علي(ع)، توليد ادبيات ديني در مقوله زندگي شهروندي، توليد مقالات علمي پژوهشي در حوزه اخلاق فردي و شهروندي، توليد محتواي ادبي در معرفي اخلاق شهروندي در سايه‌سار كلام علوي، توليد آثار هنري و ادبي در زمينه اخلاق عملي در نهج‌البلاغه و ارائه راهكارهايي براي مسئولين و دست‌اندركاران اداره امور شهري ذكر كرد.

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مرکز اخلاق و تربیت اسلامی
مجری سایت : شرکت سیگما