همايش امام خميني و تعليم و تربيت اسلامي در قم همايش امام خميني و تعليم و تربيت اسلامي به مناسبت سالروز تولد بنيانگذار كبير جمهوري اسلامي امروز در قم برگزار شد. خانم يزدي دبير علمي همايش امام خميني و تعليم و تربيت اسلامي ، محورهاي اصلي اين همايش يك روزه را امام خميني و فلسفه تعليم و تربيت ، امام خميني و ساحت هاي تعليم وتربيت و امام خميني و مطالعات تطبيقي تعليم و تربيت عنوان كرد و گفت : از 280مقاله رسيده به دبيرخانه همايش 48مقاله به مرحله داوري رسيد كه از بين آنها 10مقاله ي برگزيده ارائه و از صاحبان 30 مقاله برتر نيز تجليل شد .
آيت الله مصباح يزدي از اساتيد حوزه نيز در اين همايش مهمترين ويژگي تربيتي و اخلاقي حضرت امام (ره ) را خودسازي عنوان كرد و گفت : امام ابتدا خود را به كمال اخلاقي رساند و سپس خانواده ، جامعه و جهان را تحت تاثير خود به سمت فضائل اخلاقي هدايت كرد .
عضو مجلس خبرگان رهبري ، صاحب نظر بودن در حوزه تعليم و تربيت را از ديگر ويژگي هاي تربيتي امام خميني (ره) ذكر كرد و گفت : حضرت امام با طي همه مراحل سير و سلوك عرفاني به عنوان عارفي صاحب نظر در مسايل تربيتي شناخته مي شود.
در حاشيه همايش امام خميني و تعليم و تربيت اسلامي نمايشگاهي از تصاوير بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي با عنوان «از تولد تا رحلت» برپا شد.
در اين نمايشگاه تصاوير مربوط به دوران كودكي و نوجواني، تحصيل در حوزه علميه، سخنراني‌ها، مبارزات، تبعيد ، بازگشت به وطن و همچنين سال‌هاي پس از انقلاب حضرت امام خميني(ره) در معرض بازديدكنندگان قرار گرفت.

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مرکز اخلاق و تربیت اسلامی
مجری سایت : شرکت سیگما