برگزاري همايش سياست و اخلاق در سيره علوي از نگاه امام خميني(ره) مسئول كميته سياست خارجي ستاد بزرگداشت امام خميني(ره)از برگزاري همايش دو روزه سياست و اخلاق در سيره علوي از نگاه امام خميني(ره) در نيمه خرداد خبر داد. مسئول كميته سياست خارجي ستاد بزرگداشت امام خميني(ره)از برگزاري همايش دو روزه " سياست و اخلاق در سيره علوي از نگاه امام خميني(ره)" در نيمه خرداد خبر داد.

به گزارش ايلنا، دومين جلسه كميته سياست خارجي ستاد بزرگداشت امام خميني(ره) در محل موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (ه)برگزار شد.

در اين جلسه كه نمايندگاني از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي،صدا و سيما،مجمع جهاني اهل بيت، وزارت امور خارجه حضور داشتند حجت الاسلام دكتر مقدم دبير كميته با اشاره به برگزاري همايش" سياست و اخلاق در سيره علوي از نگاه امام خميني(ره)" به محل برگزاري اين همايش و استانداردهاي آن اشاره كرد و گفت: برگزاري همايش 2 روزه بايد در مكاني داراي استانداردهاي لازم و داشتن مترجم همزمان براي مهمانان خارجي باشد.

وي در ادامه افزود:دبير خانه دائمي ما از يك ماه گذشته با نمايندگان براي معرفي مهمانان درارتباط است و به آنها تاكيد كرده ايم تا ليست دقيق مهمانان و تعداد آنها در اختيار ما قرار دهند كه در زمان حضور آنها در تهران با مشكل مواجه نشويم و بتوانيم ميزباني شايسته اي از مهمانانمان داشته باشيم.

مسئول كميته سياست خارجي ستاد بزرگداشت امام خميني(ره) به مراسم سالگرد بزرگداشت بنيان گذار جمهوري اسلامي در سال گذشته اشاره كرد و گفت:در سال گذشته تعامل بسيار خوبي با نماينده هاي خود داشتيم و به جز يك يا دو مورد كه آن هم به علت تاخير پروازها ي خارجي بود با مشكل حادي براي حضور مهمانان خود مواجه نشديم و در تلاش هستيم تا در بيست و دومين سالگرد بزرگداشت امام خميني(ره)آنچنان كه در شان وجايگاه بنيان گذار جمهوري اسلامي باشد آن را برگزار كنيم.

وي در ادامه خاطر نشان كرد:نمايندگي هاي ما از چندين ماه گذشته برخي از افراد را كانديداي حضور در اين مراسم كرده اند اما ليست ميهمانان خارجي هنوز نهايي نشده است. دكتر مقدم به تقارن سالگرد بزرگداشت امام خميني (ره) وولادت حضرت علي (ع) اشاره كرد و گفت:به علت اين تقارن مراسم ويژه اي را براي مهمانان در نظر گرفته ايم ،البته اين مراسم از شامگاه 14 خرداد آغاز خواهد شد كه شامل برنامه هاي فرهنگي،سفر زيارتي به مشهد مقدس و چندين برنامه ديگر خواهد بود.

در ادامه اين جلسه نماينده مجمع جهاني اهل بيت به دادن هداياي فرهنگي بعنوان يادبود براي مهمانان اشاره كرد و گفت:پس از اتمام اين همايش مي توان هدايايي فرهنگي از جمله آثار منتشر شده از امام خميني(ره) در قالب لوح فشرده و كتاب به زبان هاي خارجي بعنوان رهاوردي از اين همايش به مهمانان ارائه كرد. اين موضوع با استقبال دبير كميته سياست خارجي ستاد روبروشد.

در ادامه نماينده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به برنامه هاي پيشنهادي اين وزارتخانه اشاره كرد و گفت:وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در نظر دارد تا كنسرت موسيقي با محوريت آثاري كه تاثير گرفته از امام راحل است و آثاري كه از اشعار ايشان ساخته شده را توسط اركستر سمفونيك تهران اجرا كند و همچنين برنامه هاي فرهنگي ديگر داريم كه با تائيد اين كميته آنها را ارائه خواهيم كرد. اين پيشنهاد نيز با استقبال دبير كميته سياست خارجي ستاد روبرو شد و بنا بر آن شد تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برنامه هاي خود را در اين زمينه ارائه دهد.

مقدم در ادامه به برپايي نمايشگاه عكس و كتاب در محل اسكان مهمانان اشاره كرد و افزود:يكي از كارهاي مهم ديگري كه براي مهمانان خارجي بايد صورت گيرد برپايي نمايشگاه عكس و كتاب ازآثار امام خميني(ره) در محل اسكان مهمانان خارجي است تا در زمان فراغت خود با مطالعه اين آثار آشنايي بيشتري با انديشه ها و تفكرات رهبر كبير انقلاب اسلامي پيدا كنند .

وي خطاب به نماينده صدا و سيما در اين نشست گفت:يكي ديگر از كارهايي كه مي توان انجام داد حضور مهمانان در بخش صداي جمهوري اسلامي است،چرا كه بخش راديو به زبان هاي بين اللملي مي تواند در برقراري ارتباط با مهمانان تاثير گذار باشد.نماينده صدا و سيما با اين موضوع موافقت كرد. راه اندازي ايستگاه تلفن در محل اسكان مهمانان خارجي و ارسال پيام ها و جملات رهبر كبير انقلاب اسلامي توسط بلوتوث از ديگر برنامه هاي كميته خارجي براي مهمانان خارجي بود. لازم به ذكر است در هفته نخست خرداد ماه ليست كامل ميهمانان خارجي حاضر در مراسم سالگرد به طور كامل مشخص خواهد شد. در اين نشست جاي خالي نماينده نيروي انتظامي براي هماهنگي با كميته خارجي مشهود بود.
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مرکز اخلاق و تربیت اسلامی
مجری سایت : شرکت سیگما