نشست علمي «موضوع شناسي جنبش هاي معنوي نو ظهور» برگزار شد. هجمه جريان هاي معنوي نوپديد در ايران بسيار فراتر از آنچيزي است كه به نظر مي آيد.
در نشست علمي كه در رور سه شنبه 5 دي ماه به همت مركز اخلاق و تربيت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي برگزار شد در ابتدا گزارشي تحليلي از وضعيت عرفانهاي نوپديد كشور از سوي حجت الاسلام و المسلمين آقاي مظاهري سيف مدير موسيه بهداشت معنوي ارايه شد.
وي با اشاره به سير پيدايش و تحولات جنبش هاي معنوي در داخل و خارج از ايران گفت:در سير تحولات اين جريان به نوعي تلاش مي شود كه ماهيت دين عوض شود.  
وي اظهار كرد: مهمترين شاخص اين تحول اين است كه دين را از ماهيت معرفتي تهي كرده و بر عواطف استوار كنند و دين را تنها به مجموعه تعاليم و توصيه هايي كه عواطف ما را سامان مي دهد و به انسان شادي، اميد، عشق و آرامش مي بخشد تقليل دهند.
وي در ادامه بر برخي از آسيب هاي اين جريان اشاره كرد كه عمده ترين آنها را مي توان از هم گسيختگي عاطفي خانواده و آسيب هاي رواني و همچنين آسيب هاي اعتقادي بر شمرد.
وي همچنين در خصوص آسيبهاي اين جريان هاي نوپديد افزود: اين جريان هاي معنوي هر چند ممكن است توان جذب انسانهاي ملحد را تا اندازه اي داشته باشد ولي اين اتفاق به قيمت تحريف معنويت اتفاق مي افتد زيرا معرفت حقيقي را شفاف بايد ديد نه وهمي و تلقيني و ساختگي!
مدير موسسه بهداشت معنوي همچنين در باره خطر تحريف اسلام با رشد اين جريانات افزود: با رسوخ و تقويت اين جريانات در لايه هاي اجتماعي، همه چيز از جمله التزام به باورها و احكام اسلام، حسي و ذوقي مي شود.
وي در پايان با اشاره به حجم و وسعت و تكثر شاخه هاي اين جريانات معنوي در ايران هشدار دارد و گفت: هجمه جريانهاي معنوي نوپديد بسيار فرا تر از آن چيزي است كه به نظر مي آيد.
همچنين در اين جلسه حجج اسلام شريفي دوست و عشقي مسوول تحقيقات و مدير مركز اطلاع رساني و پاسخگويي گزارشي از فعاليتهاي موسسه بهداشت رواني ازايه كردند.
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مرکز اخلاق و تربیت اسلامی
مجری سایت : شرکت سیگما