ظهیری
رئیس پژوهشکده اسلام تمدنی عنوان نمود: ظرفیت علمی پژوهش دفتر خراسان از حیث هیات علمی فرهیخته و کارشناسان برجسته کم نظیر است. مراسم تودیع دکتر سیدمصطفی احمد زاده مدیر کل سابق و معارفه دکتر سیدمجید ظهیری رییس پژوهشکده اسلام تمدنی و مدیر کل پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با حضور روسای پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دفتر تبلیغات خراسان رضوی و مدیران این دفتر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در این مراسم دکتر ظهیری با اشاره به ظرفیت های پژوهش دفتر خراسان و نقاط قوت و ضعف آن و اولویت های کاری پژوهشکده اسلام تمدنی گفت: ظرفیت پژوهشی دفتر خراسان رضوی باتوجه به اعضای هیئت علمی فرهیخته ای که داراست کم نظیر است.

وی افزود: به لحاظ کیفی و به لحاظ سوابق اعضای هیئت علمی پژوهشکده اسلام تمدنی حضور این جمع در کنار هم بسیار ظرفیت بزرگی است. همچنین ظرفیت علمی در حوزه کارشناسان و روسای محترم ادارات بخش پژوهش دفتر خراسان بسیار قابل توجه است. هم اکنون روسای ادارات پژوهش دفتر خراسان تحصیلات مقطع دکتری دارند. در حوزه کارشناسی از کارشناسان فرهیخته، اهل قلم و توانمند برخورداریم.

رئیس پژوهشکده اسلام تمدنی در بخش ساختار نیروی انسانی و اعتبارات و بودجه آسیب های موجود را ارزیابی کرد و افزود: در حوزه نیروی انسانی مباحث انگیزشی بسیار مهم است. چرا مانند سال های گذشته آن انگیزه لازم وجود ندارد؟ این سوالی است که باید ریشه یابی شود. بحث دیگر کمبود نیروی انسانی طبق ساختار مصوب است که هم در ساختار کارشناسی و هم در ساختار گروه های علمی نواقصی وجود دارد. در حوزه اعتبارات و بودجه نیز در سه سال گذشته وضعیت کاملاً کاهشی بوده که امیدواریم اینها ترمیم شود.

وی در ادامه پیگیری رسمیت بخشی گروه های علمی پژوهشکده از وزارت علوم، جذب هیئت علمی جدید، برنامه های مشارکتی درون سازمانی و برون سازمانی، ایجاد و احیای سرمایه اجتماعی از طریق توسعه فعالیت های رسانه ای و تبلیغ فعالیت ها و ظرفیت های پژوهش دفتر خراسان رضوی را از اولویت های کاری پژوهشکده در دوره ی مدیریتی خود برشمرد.

وی افزود: ما باید در استفاده از ظرفیت های اداره کل آموزش، اداره کل تبلیغ و همینطور اداره کل منابع انسانی با ظرفیت های ارزشمندی که دارد، نهایت تعامل را داشته باشیم؛ همچنین از پژوهش های انجام شده در پژوهشکده و ظرفیت های علمی آن در حوزه ی آموزش و تبلیغ استفاده کنیم. باید مشارکت های برون سازمانی را نیز بیشتر کنیم، زیرا مجموعه های بسیار غنی وجود دارد که با مشارکت آنها می توانیم کارهای خود را ارتقا دهیم و در خصوص ایجاد مرجعیت علمی که ظرفیت تحقق آن را داریم و از طریق تمرکز اعضای هیئت علمی در ماموریت های خاص این امر محقق خواهد شد.

دکتر ظهیری در پایان با تاکید بر توسعه کیفی و کمی تولید منشورات علمی گفت: سرعت بخشی به فرایندهای تولید محصولات متنوع پژوهشی که از کیفیت و استاندارد قابل قبول برخوردارند. در سایه تعامل و حضور جدی و فعال و خلاق با قطب های علمی در ارتباط با ماموریت های دفتر اهمیت بسزایی دارد.


























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما