بيانيه ماموريت دفتر تبليغات اسلامي

 

 

دفتر تبليغات اسلامي نهادي حوزوي، انقلابي، تبليغي و علمي است كه با ايفاي نقش واسط فعال ميان حوزه‌هاي علميه با نيازهاي ديني مردم و نظام اسلامي، به تبيين و گسترش باور، بينش و ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي و تعميق و توسعه دانش و معرفت اسلامي مي پردازد. 

اين دفتر براي تحقق اين مهم، خود را متعهد به محور قرار دادن معارف قرآن و مكتب اهل بيت(ع)، دفاع از حريم تشيع در عرصه گفت‌وگوي اديان و مذاهب، مرزباني فكري- فرهنگي از آرمان‌هاي امام خميني، ولايت فقيه و نظام اسلامي، پاسداشت ميراث گرانسنگِ حوزه، نوانديشي و نوآوري، تضارب افكار و ‌آينده‌نگري دانسته و ساماندهي و اجراي فعاليت‌هاي زير را ضروري مي‌داند:

1- حضور و مشاركت در مراجع سياستگذاري و برنامه ريزي تبليغي و علمي كشور به منظور تأمين نيازهاي فكري-ديني مديريت كلان نظام.

2-  شناخت مداوم مخاطبان و بازيابي نيازها و معضلات فرهنگ ديني نظام و اقشار جامعه براي هدفمندي و كارآمدسازي تبليغات اسلامي و پژوهش‌هاي ديني.

3- ارائه آموزش‌هاي مورد نياز براي تربيت فضلا در عرصه تبليغات اسلامي و فعاليت‌هاي پژوهشي- ديني.

4- جذب، ساماندهي و اعزام روحانيان مورد نياز داخل و خارج كشور به نهادها و مراكز ذي‌ربط و تأمين محتواهاي تبليغي براي آنان.

5- نظريه‌پردازي و انديشه‌سازي در عرصه علوم و معارف اسلامي به منظور تأمين نيازهاي فكري- ديني جهان معاصر.

6- تلاش و همكاري در توليد و عرضه منشورات مكتوب، محصولات ديداري و شنيداري، نرم‌افزارها و پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني در حوزه فرهنگ و معارف اسلامي با بهره‌وري از ذخاير علمي- فرهنگي حوزه‌هاي علميه.

7- حمايت و ارائه تسهيلات زيرساختي و مالي در موارد لزوم براي فعاليت‌هاي تبليغي، آموزشي و پژوهشي در حوزه فرهنگ ديني.

 

1

























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
صفحه اصلی | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما