دیدار با معاون حوزه
رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در دیدار معاون تبلیغ حوزه ی خراسان اعلام نمود؛ در عرصه های فرهنگی، تبلیغی و پژوهشی آماده ی همکاری با حوزه هستیم حجت الاسلام والمسلمین مسعودی در دیدار با سرپرست معاونت تبلیغ حوزه ی علمیه خراسان یکی از مهمترین اقدامات را؛ دستیابی به انتظارات مقام معظم رهبری در ارتباط با مساله تبلیغ در حوزه ها و نهادهای وابسته به حوزه دانست و گفت:منویات مقام معظم رهبری در مساله تبلیغ و حوزه باید مورد توجه جدی قرار گیرد بدین منظور احراز نظرات معظم له در این امر مهم چه در حوزه نظری و چه در حوزه عملی امری ضروری می باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی حچت الاسلام والمسلمین مسعودی در این دیدار گفت: توفیق در امر تبلیغ مرهون شناخت دقیق انتظارات رهبری نظام در دو حوزه سخت افزاری و نرم افزاری تبلیغ است بگونه ای که در حوزه سخت افزاری تبلیغ، شناسایی مبلغان توانمند، ساماندهی آنها و اعزام به مناطق هدف براساس نیاز جغرافیایی و اطلس تبلیغ باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین در حوزه نرم افزاری تبلیغ، آماده سازی محتوای مورد نیاز براساس ضرورتهای زمانی و مکانی و نیز مهارت آموزی مبلغان در ارائه محتوا به نحو شایسته و بایسته باید مورد توجه همه نهادهای متکفل امر تبلیغ قرار گیرد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه یکی از اقدامات اساسی و مثبت حوزه ی علمیه خراسان را، اهتمام این حوزه به عملیاتی کردن دستورات و منویات مقام معظم رهبری در سالهای اخیر دانست وگفت عمل به ماموریت های ابلاغی از سوی ایشان به حوزه از افتخارات حوزه علمیه خراسان می باشد و گفت برنامه ریزی و همکاری تمامی نهادهای وابسته به حوزه در تنظیم اسناد مبنایی در خصوص امر تبلیغ ضروری می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مسعودی گفت: رهبر معظم انقلاب درکنار توجه و عنایاتی که به کل حوزه های کشور دارند حداقل در دو جهت توجه ویژه ای به حوزه مشهد داشته و دارند یکی جایگاه علمی و تمدن ساز حوزه مشهد و دیگری جایگاه مهارتی آن از حیث منبر و خطابه، ادبیات و تبلیغ اصیل و سنتی آن در طول حیات این حوزه دیرپا می باشد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان در ادامه افزود: دفتر در رابطه با نهادهایی همچون آستان قدس رضوی، حوزه علمیه، مجمع عالی حکمت و ... تفاهم نامه های منعقد کرده است که براساس آن اقدامات خوبی نیز انجام صورت پذیرفته است. نمونه ای از اقدام عملی ذیل تفاهم نامه بین دفتر و حوزه، مرکز همکاری مشترک است که نتیجه آن شکل گیری مرکز پژوهش های خواهران و آموزش زبان در مرکز طوبی و نیز همکاری در زمینه گفتمان علوم انسانی اسلامی، گفتمان ولایت فقیه و سند بیانیه ماموریت گام دوم انقلاب می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مسعودی توجه به دو مقوله اقدامات راهبردی و اسناد بالادستی را از اولویت های همکاری بین نهادهای مرتبط با حوزه دانست و گفت مشورت دهی و پشتیبانی فکری در امر تبلیغ و هماهنگی بین فعالیت هایی مانند اعزام مبلغ و تهیه وتنظیم محتوای تبلیغ را از مصادیق اقدامات و اسناد راهبردی دانست و افزود: با توجه به اقتضائات و ظرفیت های منحصر به فرد دفتر، همکاری در حوزه امور راهبردی براساس بیانیه گام دوم و با توجه به اقتضائات منطقه ای بایستی مورد اهتمام قرار گیرد.

وی در پایان گفت: تجزیه و تحلیل سند بیانیه گام دوم ماموریت و تبدیل آن به ابعادی روشن و عینی هم چون سند و حوزه، سند و مباحث تمدنی، سند و افق آینده، سند و نسل جوان و ... از دیگر فعالیت های در خور توجه می باشد که این ظرفیت می تواند برخاسته از حوزه های علمیه و نهادهای مرتبط باشد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما