<>
شيدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :
آخرین اخبار
سهم قانون در ايجاد عدالت غير قابل انكار است

رئيس مركز تحقيقات اسلامي مجلس شوراي اسلامي سهم قانون را در ايجاد عدالت در جامعه غيرقابل انكار، اساسي و غير قابل جايگزيني دانست و گفت: به همين دليل كوشش كرديم مواد قانوني را در حمايت از كودك به مجلس پيشنهاد كنيم.
 حجت‌الاسلام احمد مبلغي كه با خبرگزاري فارس گفت‌وگو مي‌كرد در پاسخ به سؤالي در خصوص زمان ارسال لايحه «خانواده با رويكرد حمايتي به حقوق كودك» به مجلس گفت: اين پيشنهادات در قالب دفترچه‌اي آماده شده است و در روزهاي آينده به مجلس ارائه خواهد شد.
وي گفت: كودك به اندازه كافي در معرض آسيب‌پذيري در جامعه قرار دارد و ما هر مقدار كه كودك را مورد حمايت قرار دهيم از ناحيه كودك خطري متوجه به جامعه يا نيست يا حداقلي است.
رئيس مركز تحقيقات اسلامي مجلس شوراي اسلامي گفت: آنقدر بزرگ‌ترها زمينه‌هايي را در اختيار دارند و مي‌توانند كودكان را محدود كنند كه لازم نيست ما بياييم به بزرگ‌ترها توصيه كنيم و يا قوانين و مقرراتي براي آنها در نظر بگيريم كه آنها از خودشان دفاع كنند.
وي تاكيد كرد: اصولا ما نمي‌خواهيم براي كودك‌ يك ميدان باز و كنترل‌ناپذير و خارج از حيطه سرپرستي‌ها و قيومت‌هايي كه سرپرست‌ها نسبت به كودكان نابالغ دارند براي آنها در نظر بگيريم بلكه مي‌خواهيم اين سرپرستي و دخل و تصرف‌ها را كنترل كنيم.
مبلغي لايحه خانواده را عاري از رويكرد حمايتي به كودك دانست، خاطرنشان كرد: ما اين لايحه را جاي مناسبي ديديم و به همين دليل پيشنهاداتي آماده ارائه كرده‌ايم، ما بايد در همه زمينه‌ها و هركجا كه فرصتي است در قوانين براي حمايت از حقوق كودك مواردي را پيشنهاد كنيم و يا به تصويب برسانيم.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه چه ميزان به اجرايي شدن اين قوانين پس از تصويب مطمئن هستيد،‌ بيان كرد: بايد در ارتباط با جريان درستي كه مي‌خواهد در جامعه انجام شود از همه فرصت‌ها و زمينه‌ها استفاده كرد كه از جمله اين فرصت‌ها فرهنگ جامعه و مجموعه نظام ارزشي جامعه است.
رئيس مركز تحقيقات اسلامي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه تقويت، تعميق و ارتقاي فرهنگ جامعه يك امر ضروري است كه بايد دستگاه‌هاي فرهنگي و جامعه ما آن را ايجاد كنند، تاكيد كرد: از جمله تلاش‌هاي موفق براي سالم سازي و ايجاد بهداشت در جامعه به ويژه نسبت به كودك اخلاق است كه بايد كوشيد اخلاق جامعه را ارتقا بخشيد و تلاش‌هاي منتهي به تقويت اخلاق هم تلاش‌هاي ويژه‌اي است كه بايد انجام گيرد.
وي قانون را از جمله عوامل موثر در جلوگيري از تعدي به كودك و هرگونه ستم در جامعه دانست و بيان داشت: ظرفيت قانون ظرفيت بالايي است و سهم قانون در ايجاد عدالت در جامعه سهم چشمگير، غيرقابل انكار، اساسي و غير قابل جايگزيني است به همين دليل كوشش ما در ارتباط با كودك اين بوده است مواد قانوني در حمايت از كودك را پيشنهاد كنيم.
مبلغي بيان داشت: دين، اخلاق، فرهنگ و تربيت‌هاي اجتماعي و حتي تلاش‌هاي اقتصادي در حمايت از حقوق كودك بايد همزمان و همراه با هم انجام گيرد ولي سهم قانون را نمي‌شود در اين زمينه ناديده گرفت به همين دليل ما پيشنهاداتمان را به مجلس ارائه مي‌كنيم و اميدواريم مورد تصويب واقع شود.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا اين لايحه استقلال خانواده را سلب نمي‌كند، خاطرنشان كرد: تلاش‌هاي ما براي ايجاد كنترل‌ها و سوپاپ‌هاي اطمينان نسبت به خانواده، تلاش‌هاي دورادور است نه تلاش‌هاي حداكثري و نفوذ يابنده به درون خانواده، يعني يك چتر نظارتي و حمايتي كلي كه در عين حال با استقلال پدر و مادر سازگار است.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 8170
     
Guest (PortalGuest)

اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما