|
|
|
| True
02
1714265259653
|
اذان صبح |
|
طلوع خورشید |
|
اذان ظهر |
|
غروب خورشید |
|
اذان مغرب |
اوقات به افق :
|
| | |
|
|
|
|
|
| آخرین اخبار | | سايت مركز مطالعات فرهنگي اجتماعي راه اندازي شدمدير مركز مطالعات فرهنگي اجتماعي با تشريح فعاليت هاي اين مركز از راه اندازي سايت اين مركز با هدف اطلاع رساني و آگاهي بخشي از دستاوردهاي گروه هاي پنج گانه اين مركز خبر داد.به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل دفتر تبليغات اسلامي، حجت الاسلام و المسلمين پورياني با بيان اينكه گروه مطالعات اجتماعي در سال 1384 با مديريت دكتر سيد حسين شرف الدين زير مجموعه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي تشكيل شد تصريح كرد: در موضوع «عرفي شدن» كارگروهي تشكيل گرديدو اعضاي آن سلسله (مباحث نظري عرفي شدن، ديدگاه صاحب نظران و ...) مقالاتي را در چند محور تدوين كردند كه مراحل نظارت و ارزيابي آن نيز صورت گرفت.
وي افزود: سپس در سال 1386 مركز مطالعات فرهنگي اجتماعي با مديريت دكتر حسن خيري و شكل گيري چهار گروه به تصويب رسيدو در سال 1389 نيز تصدي مديريت اين مركز به اينجانب واگذار گرديد و در سال 1390 گروه تبليغ و رسانه نيز به مجموعه گروه هاي مركز اضافه گرديد.
مدير مركز مطالعات فرهنگي اجتماعي همچنين با اشاره به راه اندازي سايت مركز مطالعات فرهنگي اجتماعي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي گفت: اين سايت با هدف اطلاع رساني و آگاهي بخشي از دستاوردهاي گروه هاي پنج گانه مركز در سال 1390 راه اندازي شد.
وي بيان داشت: از آن جا كه فلسفه وجودي مركز مطالعات فرهنگي ـ اجتماعي ارتقاي آگاهي مراكز علمي، سازمان هاي فرهنگي و نهادهاي حوزوي به ويژه دفتر تبليغات اسلامي از وضعيت شاخص هاي دين مداري جامعه و شرايط حوزه و روحانيت بر پايه شناخت، تحليل و به كارگيري مباني و رويكردهاي اسلامي است؛ براي تحقيق اين فلسفه وجودي، اهداف كلان فعاليت هاي مركز در انجام مطالعات نظري بنيادي مورد نياز در حوزه فرهنگي و اجتماعي، انجام مطالعات راهبردي براساس نظريه هاي اسلامي در حوزه هاي اجتماعي و فرهنگي، شناخت و تحليل و رصد شرايط ديني جامعه و انعكاس آن به مراكز پژوهشي و فرهنگي و مراجع تصميم گيري نظام و شناخت و بررسي موقعيت فرهنگي ـ اجتماعي و تحولات آينده حوزه و روحانيت در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام و المسلمين پورياني اظهار داشت: مركز مطالعات براي دستيابي به اهداف فوق، عهده دار وظايفي همچون انجام پژوهش هاي لازم براي تدوين نظريه ها، الگوها و شاخص هاي فرهنگي و اجتماعي بر پايه مباني معرفتي اسلام، شناخت شرايط ديني و جريان هاي موثر فرهنگي، انجام رصد و آينده پژوهي با خصلت فرهنگي و اجتماعي، مطالعه و تبيين وضعيت مطلوب، انجام مطالعات تخصصي سياستگذاري اعتلاي ديني در حوزه هاي فرهنگي ـ اجتماعي بر تعامل با نظام مديريتي كشور، انجام مطالعات خاص پيرامون شناخت مسايل روحانيت و حوزه هاي علميه و پژوهش هاي آينده نگر معطوف به تحول و پيشرفت حوزه هاي علميه و روحانيت است.
وي اضافه كرد: همچنين سياست هاي مركز در ساماندهي امور و انجام وظايف خود، كمك به توسعه و تعميق دين مداري در جامعه با محوريت بخشي به مباني معرفتي اسلام در ارايه تحليل ها و نظريه ها، توجه به ابعاد رفتاري فردي و شرايط روز جامعه، اولويت دادن به مباحث مورد نياز حوزه علميه و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، بهره مندي از ديدگاه صاحب نظران علوم و دانش هاي گوناگون با اولويت دادن به محققان حوزوي و حوزوي ـ دانشگاهي و اولويت دادن به بازخواني و بهره گيري از تحقيقات انجام شده در مراكز پژوهشي و آموزشي ديگر، تلاش براي نتيجه بخشي آثار و پژوهش هاي مركز در سياست ها و برنامه ريزي فرهنگي و اجتماعي كشور و ... است.
مدير مركز مطالعات فرهنگي اجتماعي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وجود پنج گروه تحقيقي در مركز بيان داشت: گروه مطالعات بنيادي و دين پژوهي فرهنگي اجتماعي، گروه سنجش افكار و پيمايش اجتماعي، گروه بررسي هاي راهبردي و سياست هاي فرهنگي اجتماعي، گروه مطالعات روحانيت و گروه تبليغ و رسانه پنچ گروهي هستند كه در مركز مطالعات فرهنگي و اجتماعي فعاليت مي كنند.
وي همچنين با بيان اينكه سايت مركز مطالعات فرهنگي ـ اجتماعي تابلوي مركز محسوب مي گردد و نقش اطلاع رساني و آگاهي بخشي درباره آثار، محصولات و دستاوردهاي گروه پژوهشي و محققانرا دارد كه در سال جاري پس از مدت زمان زيادي راه اندازي گرديده است گفت: گروه هاي پژوهشي مركز و فصلنامه علمي ـ تخصصي، بانك اطلاعات و كتابخانه از جمله بخش هاي تشكيل دهنده سايت مركز هستند.
حجت الاسلام و المسلمين پورياني خاطرنشان كرد: معرفي، پرسش و پاسخ، دانلود فرم هاي پژوهشي مركز، تحليل فرهنگي اجتماعي، كلان پروژه ها، طرح هاي پژوهشي، نشست، همايش، مصاحبه، تفاهم نامه، كارگاه، بانك اطلاعات محققان، نظرسنجي، سايت هاي مرتبط و سايت هاي پژوهشگاه و محصولات بخش هاي ديگر سايت مركز مطالعات اجتماعي فرهنگي را تشكيل مي دهند.
وي افزود: رسالت اصلي سايت مركز ارائه خروجي و نتايج انجام گرفته در گروه هاي 5 گانه مركز مطالعات فرهنگي با نگاه و جهت گيري اسلامي در عرصه مطالعات اجتماعي بودن سايت و همچنين جهت گيري هايي كه مقام معظم رهبري و پژوهشگاه و دفتر دارند و همچنين الگوي اسلامي ايراني پيشرفت و با توجه ويژه به الگوي انساني اسلامي و جهاد اقتصادي است.
مدير مركز مطالعات فرهنگي اجتماعي بيان داشت: بُعد ارتباطات و اطلاعات امروزه از رابطه اي دوسويه برخوردار هستند و باتوجه به لزوم شناخت صحيح و درست و منطقي وعقلاني از پيام و محتوا و مخاطبان، حاملان پيام، ابزار پيام مي تواند در پيشبرد رسالت ديني موثر واقع شود و همچنين بهره گيري نادرست از رسانه ها و كم توجهي به محيط و فضاي پيام مي تواند نقض غرض را به همراه داشته باشد و در اين راستا سايت با توجه به همه موارد فوق اقدام به فعاليت خواهد كرد.
| بيشتر |
|
تعداد بازديد اين صفحه:
9538
|
|