تبلیغات


























 
اخبار دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره)
1400/3/18 سه‌شنبه رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) خبر داد: افزایش رشته‌های سطح ۴ و ارتقای سطح دانش و مدرک طلاب رئیس مؤسسه علامه مجلسی(ره) اصفهان گفت: علاوه بر سطح ۴ رشته شیعه‌شناسی که سال ۹۹ مجوز گرفته شد، امسال نیز موفق به اخذ مجوز سطح ۴ مشاوره اسلامی از مدیریت مراکز تخصصی حوزه‌ علمیه قم شدیم.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، مجید جعفریان، رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در گفت و گویی با اشاره به تلاش‌های مؤثر برای افزایش رشته‌های سطح ۴ و ارتقاء سطح دانش و مدرک طلاب در این موسسه گفت: به فضل الهی علاوه بر سطح ۴ رشته شیعه‌شناسی که سال ۹۹ مجوز گرفته شد، امسال نیز موفق به اخذ مجوز سطح ۴ مشاوره اسلامی از مدیریت مراکز تخصصی حوزه‌ علمیه قم شدیم.

وی با تأکید بر این که این مؤسسه تاکنون ۷ دوره سطح ۳ مشاوره اسلامی برگزار کرده است، ادامه داد: این مؤسسه برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۰ از طلاب واجد شرایط یعنی طلابی که دارای سطح ۳ مشاوره اسلامی مراکز تخصصی حوزوی باشند با شرط قبولی در آزمون و مصاحبه در دوره‌ سطح ۴ همین رشته پذیرش خواهد کرد.

جعفریان افزود: همچنین در دو رشته سطح ۳ شیعه‌شناسی و مشاوره اسلامی نیز از طلابی که دارای اتمام پایه ۹ هستند بدون آزمون و تنها با قبولی در مصاحبه پذیرش خواهد داشت.

رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) اصفهان هدف از برگزاری این رشته‌ها را تقویت رویکرد مسئله‌محوری در بین طلاب دانست و  اظهار کرد: رشته شیعه‌شناسی به طلاب کمک می‌کند بر اندیشه‌های مکتب اهل بیت علیهم‌السلام تسلط یافته، احیاگر میراث فرهنگی و اندیشه‌های معقول دانشمندان و نخبگان شیعی باشند و با استدلال منطقی و معقول علاوه بر دفاع از معارف شیعی به تعمیق این باورها در ذهن و جان و روح جامعه کمک کنند.

وی در همین راستا و با اشاره به مشکلات عدیده‌ای که در حوزه خانواده طی سال‌های اخیر جامعه ایران را فرا گرفته است هدف از برگزاری رشته مشاوره اسلامی را شناخت مبانی و مسائل مشاوره بر مبنای آموزه‌های قرآن و روایات دانست و افزود: در این رشته به ویژه در مقطع سطح ۴ مهارت‌های طلاب در حوزه برخورد با مسائل و مشکلات روانشناختی ارتقاء یافته و می‌آموزند که براساس مبانی اسلامی چگونه پاسخگوی پرسش‌ها و شبهات و حل مشکلات و نیازهای روانی جامعه دینی باشند.

جعفریان در پایان گفت: طلاب علاقمند می‌توانند تا ۲۱ خردادماه سال جاری برای کسب اطلاعات بیشتر از ثبت‌نام و نحوه آزمون به نشانی اینترنتی http://dte.bz/aadd مراجعه نمایند.


مشاهده در خبرگزاری حوزه

 
 
امتیاز دهی
 
 

ادامه اخبار


تعداد بازديد اين صفحه: 471
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما