منو
اخبار
1391/12/28 دوشنبه فعالان عرصه مهدویت با برنامه ریزی صحیح به خنثی سازی شبهات بپردازند فعالان عرصه مهدویت با برنامه ریزی صحیح به خنثی سازی شبهات بپردازند خبرگزاری رسا ـ‌ آیت‌الله علوی گرگانی گفت: مسؤولیت کسانی که در عرصه مهدویت وارد شده‌اند در قبال شبهه افکنی‌های دشمنان سنگین است و باید با برنامه ریزی صحیح به خنثی سازی این رفتارها بپردازند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام پور سید آقایی مدیر مؤسسه آینده روشن،‌ با مهم دانستن مسأله مهدویت، گفت: در عصر کنونی همان اندازه که مؤمنان تلاش می‌کنند تا فرهنگ مهدویت را در جهان ترویج دهند در مقابل نیز دشمنان در حال مقابله و شبهه افکنی در این مورد هستند.
وی ادامه داد: شبهه افکنان امروز تلاش می‌کنند تا مردم را از فرهنگ مهدویت دور کنند و با ایجاد شبهه‌های فراوان به دنبال نفی اصل ظهور و مهدویت هستند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که در برابر هجمه‌ها و شبهات نباید حالت تدافعی داشت، ابراز کرد: مسؤولیت کسانی که در عرصه مهدویت وارد شده‌اند در قبال شبهه افکنی‌های دشمنان سنگین است و باید با برنامه ریزی صحیح به خنثی سازی این رفتارها بپردازند.
آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت توجه به امید در دوران غیبت تأکید کرد و گفت:‌ امید به ظهور حضرت ولی عصر(عج) جامعه را به حرکت وا می‌دارد و اگر امید وجود نداشته باشد جامعه دچار گرفتاری می‌شود.
وی با بیان این‌که امید در دنیا فراوان است، خواستار تقویت امید در دین شد و اظهار کرد: امید در سایه عقیده بارور می‌شود و جامعه‌ای که امید داشته باشد قطعا از طراوت بیشتری برخوردار است.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به آیات قرآن، امید را نشانه برتری مؤمنان بر کفار خواند و گفت: ‌اعتقاد به وجود و ظهور حضرت باید تقویت شود چون حیات جامعه وابسته به وجود حضرت است و این اعتقاد بسیار مهم است و سبب از بین رفتن شبهات می‌شود.
آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که وجود و مسأله ظهور حضرت ولی عصر(عج) در کلام همه معصومان(ع) آمده است، ابراز کرد: ائمه اطهار(ع) تلاش کردند تا مردم از دایره امید خارج نشوند و با امید به ظهور زندگی کنند.
وی با اشاره به روایات به دسته بندی مردم در زمینه اعتقاد به حضرت ولی عصر(عج) و ظهور پرداخت و گفت: عده‌ای که ایمان ندارند می‌گویند حضرت کجاست، در مقابل برخی ایمان دارند و با امید منتظر ظهور هستند، عده‌ای در گمراهی به سر می‌برند و کسانی هستند که شک در قضای الهی دارند و سخن خدا را نمی‌پذیرند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان بیان داشت: کسانی که در مسیر ترویج فرهنگ مهدویت و ایجاد امید در میان مردم تلاش می‌کنند قطعا از اجر و پاداش ویژه‌ای در نزد پروردگار برخوردار هستند./927/پ202/ج
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
نسخه قابل چاپ
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي
مجری سایت : شرکت سیگما