منو
اخبار
1391/12/28 دوشنبه پرهیز از افراط و تفریط لازمه درک مسأله مهدویت است پرهیز از افراط و تفریط لازمه درک مسأله مهدویت است خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‎‌شرقی پرهیز از افراط و تفریط، روشنگری و آشنایی با شبهات القائی از سوی فرق ضاله را لازمه درک حقیقت مسأله مهدویت و انتظار دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‎‌شرقی امروز در کارگاه آموزشی مهدویت، در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اهر اظهار داشت: دشمنان بیش از هر زمان دیگری به نقش فرهنگ مهدویت در پویایی و تعالی نظام اسلامی پی برده اند.

وی با بیان این‌که هدف اصلی دشمن از تخریب فرهنگ مهدویت، تضعیف و حذف مسأله ولایت فقیه در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) است، خاطرنشان کرد: این آگاهی به یقین دشمن را به عکس العمل واداشته، چنانکه امروز شاهد گسترش عرفان های کاذب و فرقه های نوظهور و همچنین مدعیان دروغین مهدویت در کشور هستیم.

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که اغلب جریان‌های انحرافی حوزه مهدویت هدایت شده از سرویس های اطلاعاتی غرب و یهود است، گفت: برای مقابله با جنگ نرم باید آگاهی دینی و معرفت مهدوی داشته باشیم، در غیر این صورت اگر دشمنان حق را باطل و باطل را حق جلوه دهند، قبول خواهیم کرد.

امام جمعه اهر تقویت مسائل معنوی و ارتقای بنیه اعتقادی میان اساتید و دانشجویان را مورد تأکید قرار داد، گفت: بخشی از سرمایه گذاری فرهنگی و اعتقادی غرب در دانشگاه هاست، بدین صورت که با القای مفاهیمی چون روشنفکری به صورت مستقیم اعتقادات اصیل مهدوی و ولایی دانشجویان را هدف قرار می دهند.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‎‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود رسالت امروز شیعه در دوران غیبت کبری را تبعیت از ولایت فقیه دانست و اظهار داشت: پرهیزگاری، رعایت تقوی، پیروی از آموزه های نبوی و ائمه اطهار دعای برای فرج و انتظار سازنده از دیگر وظایف شیعیان است.

وی با اشاره به این‌که یکی از برکات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی و مجاهدت امام راحل و شهدای گرانقدر احیای اصل ولایت فقیه بوده است، افزود: ادامه راه امام و شهدا، نیازمند بصیرت و دشمن‌شناسی در کنار تبعیت از ولایت فقیه است که در این جهت دانشگاهیان به عنوان فرماندهان و افسران جنگ نرم رسالت مهمی بر عهده دارند.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‎‌شرقی پرهیز از افراط و تفریط، روشنگری و آشنایی با شبهات القایی از سوی فرق ضاله را لازمه درک حقیقت مسأله مهدویت و انتظار دانست و گفت: اگر معنای صحیح انتظار، عدالت گستری و موعود آخرالزمان به زبان روز برای جوانان تشنه معارف بیان شود، به یقین نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

گفتنی است، کارگاه آموزشی مهدویت که به همت دفتر مطالعات نیروی انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر به مدت سه روز برگزار شد، با برگزاری سلسله جلسات پرسش و پاسخ پیرامون مسأله ظهور، آخرالزمان، انتظار و مهدویت همراه است./935/پ202/س

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
نسخه قابل چاپ
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي
مجری سایت : شرکت سیگما