منو
اخبار
1391/12/28 دوشنبه مهلت ارسال آثار به کنگره ملی مهدویت در خوزستان تمدید شد مهلت ارسال آثار به کنگره ملی مهدویت در خوزستان تمدید شد خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان از تمدید مهلت ارسال آثار به کنگره ملی مهدویت تا پایان سال 91 خبر داد.

حجت الاسلام های شفیعی زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که بنا به درخواست شرکت کنندگان و استقبال بی نظیر محققان و پژوهشگران کنگره ارسال آثار به کنگره ملی مهدویت تا پایان سال 91 تمدید شد، اظهار داشت: استقبال از کنگره مهدویت بسیار عالی و خوب بود که با موافقت مسؤولان برگزاری این کنگره و در راستای حضور بیشتر پژوهشگران تصمیم به تمدید آن گرفته شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان با تأکید بر این که کنگره ملی مهدویت در فروردین سال 92 در شهرستان شوشتر برگزار می شود، اظهار داشت: کنگره ملی و بزرگ مهدویت با پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در مقام صاحب الزمان(عج) شوشتر برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام شفیعی زاده به محورهای کنگره ملی مهدویت اشاره و خاطرنشان کرد: مهدویت و نقش آن در مبارزه با انحرافات دینی شامل حکومت ولایی و زمینه‌سازی ظهور، جایگاه آموزه‌های مهدویت در جهت‌دهی بیداری اسلامی و راهکارهای مهدویت جهت مقابله با انحرافات دینی، آثار معنوی و تربیتی انتظار، جایگاه و نقش جوانان در حکومت مهدوی از مهم ترین محورهای این کنگره هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان موضوعات جوانان و زندگی مهدوی‌پسند، مهدویت از دیدگاه قرآن کریم و روایات نیز شامل موضوعاتی همچون آینده جهان از منظر قرآن کریم، بایسته‌های جامعه منتظر از دیدگاه قرآن و روایات، بررسی مفاهیم سیاسی در دعاهای عهد، ندبه و افتتاح و کلام مهدوی در روایات را از دیگر محورهای این کنگره عنوان کرد.

دبیرکنگره ملی مهدویت خوزستان با اشاره به ارسال آثار به دبیرخانه این کنگره، تصریح کرد: تاکنون بیش از 80 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که پیش بینی می شود مقالات ارسالی تا مهلت اعلام شده بیشتر شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان به دیگر برنامه های فرهنگی اداره اوقاف خوزستان اشاره و خاطرنشان کرد: ویژه برنامه های طرح آرامش بهاری در امامزادگان شاخص استان خوزستان جهت استقبال از میهمانان نوروزی و فراهم سازی اسکان مهمانان در بقاع متبرکه برگزار می شود.

حجت الاسلام شفیعی زاده در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم ویژه تحویل سال نو در امامزادگان شاخص خوزستان و برپایی نماز جماعت در ایام تعطیلات نوروزی در بقاع متبرکه ای که در مسیر مسافران نوروزی قرار دارند از دیگر برنامه های این اداره است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان در بخش پایانی سخنانش با اشاره به برگزاری تحویل سال نو در بقاع شاخص استان خوزستان، خاطرنشان کرد: تهیه و تدوین سفره هفت سین قرآنی و معنوی از جمله برنامه های اوقاف خوزستان در تحویل سال نو در بقاع استان است./9461/ت302/ب

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
نسخه قابل چاپ
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي
مجری سایت : شرکت سیگما