صفحه اصلی | عضویت در خبرنامه | معرفی دفتر | پیوندها |  ارتباط با ما

 

 
 

 

 
 
       

English

العربیه

ویژه نامه

پیام روز

همایش ها

نظرسنجی

 

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن:

حدیث سلسلة‌الذهب افتخاری برای شیعیان عالم است

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: حدیث سلسلة‌الذهب به عنوان ارزش برای شیعیان عالم مطرح است، بر اساس این حدیث توحید اصل هر چیزی است و برای رسیدن به توحید باید دارای اعتقاد به ولایت باشیم.
حجت‌الاسلام محمد صادق یوسفی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن تبریک سالروز ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت با بیان اینکه حدیث سلسلة‌الذهب از احادیث معتبر و متواتر شیعه است، اظهار کرد: زمانی که امام رضا(ع) سفرشان را از مدینه به توس آغاز کردند، در بین راه مردم شهر و روستا به استقبال امام می‌آمدند، یکی از شهرهایی که استقبال پرشوری از امام صورت گرفت، شهر نیشابور بود که امام در ضمن فرمایشات خود این حدیث را برای مردم بیان کردند.
وی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) فرمودند آنچه در این حدیث بیان می‌شود، سخن همه معصومان پیش از من است و آنها نقل کرده‌اند.
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن یادآور شد:‌ حدیث سلسلة الذهب حدیث قدسی است، لفظ از آنِ پیامبر اکرم(ص) ولی معنا از آن خداوند است، در حالی که قرآن لفظ و معنای آن از سوی خداوند بوده است.
وی عنوان کرد: امام رضا(ع) در این حدیث همه امامان معصوم پیش از خودشان را نام می‌برند به طوری که سلسله سند این حدیث اهمیت آن را بیان می‌کند.
یوسفی‌مقدم با بیان اینکه پیوند موضوع توحید با ولایت نکته دیگر در حدیث سلسلة الذهب است گفت: خداوند می‌فرماید کلمه لااله‌الاالله حصار خداوند و دژ محکمی است که کسی که وارد آن دژ محکم شود از آسیب‌ها در امان می‌ماند، بنابراین دژ محکم توحید است.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که امام رضا(ع) این حدیث را برای مردم نیشابور بیان کردند، امامت را شرط وارد شدن به دژ محکم الهی دانستند به طوریکه راه ورود به این دژ الهی برخورداری از ولایت است کسی که از ولایت برخوردار نیست، نمی‌تواند به دژ محکم الهی وارد شود.
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه حدیث سلسلة‌الذهب به عنوان ارزش برای شیعیان عالم است، گفت: بر اساس این حدیث توحید اصل هر چیزی است و برای رسیدن به توحید باید دارای اعتقاد به ولایت باشیم و بدانیم از مسیر ولایت به توحید می‌رسیم و از عذاب الهی در امان می‌مانیم.
منبع:

تاریخ خبر: 1393/6/19 چهارشنبه
تعداد بازدید کل: 3648 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو اخبار

 
 
 

صفحه خانه   |   بانک اطلاعات   |   خدمات الکترونیک   |   محصولات فرهنگی   |   پایگاه های وب    |   روابط عمومی

 

www.dte.ir

Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما