مدير مركز احياي آثار اسلامي خبر داد:
مدير مركز احياي آثار اسلامي خبر داد:
رونمايي از موسوعه شهيد ثاني در لبنان
خبرگزاري فارس: مدير مركز احياي آثار اسلامي با اشاره به برگزاري كنگره شهيدين در لبنان گفت: موسوعه شهيد ثاني در دومين كنگره شهيدين رونمايي مي‌شود.
شوقي شالباف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: موسوعه شهيد ثاني شامل آثار فقهي، اصولي، كلامي، فلسفي و ادبي در 30 جلد تهيه و تدوين شده است.
وي با بيان اينكه تمام آثار شهيد ثاني با تحقيق و تفسير كامل صورت گرفته است، گفت: در ابتداي اين موسوعه زندگينامه شهيد ثاني با معرفي كامل شخصيت وي آمده است.
مدير مركز احياي آثار اسلامي بيان داشت: كار تدوين اين موسوعه از سال 86 آغاز شده و در سال 89 به اتمام رسيد و هم‌اكنون در مرحله چاپ قرار دارد.
وي با بيان اينكه اين موسوعه قابل استفاده براي اهل عامه و اماميه است، بيان داشت: در تهيه اين موسوعه تنها به آثار منتشر شده از اين شهيد اكتفا نكرده و نسخه‌هاي اصلي جمع‌آوري و مورد استفاده قرار گرفته است.
شالباف تصريح كرد: در اين موسوعه، بحث‌هاي مقارن به لحاظ علمي و موضوعي مطرح شده است و اين ويژگي كه در موسوعه شهيد اول نيز هويدا بود، با استقبال علماي الازهر مصر مواجه شد.
وي با بيان اينكه يك جلد از اين موسوعه به شرايع‌الاسلام علامه حلي اختصاص دارد، بيان داشت: اين موسوعه در واقع خلاصه فقه شيعه قرن دهم هجري است كه آراي اهل عامه و اماميه در آن آمده است و به عنوان موسوعه فقهي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
مدير مركز احياي آثار اسلامي بيان داشت: موسوعه شهيد ثاني كه در كنگره شهيدين در بيروت رونمايي مي‌شود، در 2 هزار نسخه در ايران و 2 هزار نسخه در لبنان چاپ و به كشورهاي اسلامي ارسال خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: موسوعه شهيد اول كه در نخستين كنگره شهيدين در قم رونمايي شد در 20 جلد تدوين شده بود و كار تهيه و جمع‌آوري آن از سال 81 شروع و در سال 88 به پايان رسيد.
شالباف اذعان كرد: نخستين كنگره شهيدين با محوريت شهيد اول در قم برگزار شد كه در آن موسوعه شهيد اول رونمايي شد و در طول سال گذشته شش جايزه را از آن خود كرد.
وي خاطرنشان كرد: دومين كنگره شهيدين با محوريت شهيد ثاني خرداد ماه با حضور طلاب و فضلاي ايران و لبنان در بيروت برگزار مي‌شود.
 
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

كنگره بين المللي شهيدين
مجری سایت : شرکت سیگما